اتمر در دیدار با سفیران شریک های منطقه ای افغانستان: طالبان تهدیدی نهفته برای بی ثباتی منطقه است

© Ministry of Foreign Affairs of Afghanistan (MFA) اتمر در دیدار با سفیران شریک های منطقه ای افغانستان: طالبان تهدیدی نهفته برای بی ثباتی منطقه است
اتمر در دیدار با سفیران شریک های منطقه ای افغانستان: طالبان تهدیدی نهفته برای بی ثباتی منطقه است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.07.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه افغانستان امروز با سفیران شریک های منطقه ای افغانستان دیدار و پیرامون تشدید خشونت ها از سوی گروه طالبان گفت و گو کرد. 
چرایی نبود اتمر در نشست غنی-بایدن تماس با فرد کرونایی بود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.06.2021
چرایی نبود اتمر در نشست غنی-بایدن تماس با فرد کرونایی بود

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه افغانستان امروز سه شنبه ۱۵ سرطان ۱۴۰۰ نوشت: محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجۀ افغانستان، صبح امروز با شرکای عمدهٔ منطقه‌یی افغانستان ملاقات نموده و پیرامون تشدید خشونت‌ها از سوی طالبان، تخریب ملکیت‌های عامه و تأسیسات زیربنایی، موضوع بیجاشدگان داخلی و فصل جدید روابط افغانستان با جهان بحث نمود.
این وزارت افزوده است، که وزیر امور خارجه ضمن اشاره بر عدم پابندی طالبان به تعهدات‌ موافقتنامۀ صلح دوحه و قطع‌نامهٔ ۲۵۱۳ سازمان ملل متحد، از شرکای منطقه‌یی افغانستان خواست تا با اعمال فشار، طالبان را وادار به ترک خشونت‌ها و کشتار مردم و برگشتن به گفتگوهای معنادار صلح نمایند.
در ادامه این خبرنامه آمده است، که اتمر در مورد عدم قطع روابط طالبان با جنگجویان خارجی و اعضای گروه‌های تروریستی بین‌المللی صحبت نمود و آن‌را تهدیدی بالقوه برای ثبات منطقه و فرصتی برای تقویت پایه‌های شبکه‌های تروریستی خواند. آقای اتمر افزود، که با توجه به این تهدید بزرگ، مبارزۀ مشترک و همکاری‌های عملی میان کشورهادر برابر گروه‌های تروریستی یک نیاز حیاتی می‌باشد.
بر پایه این خبرنامه، وزیر امور خارجه همچنان در مورد فصل جدید روابط افغانستان با جهان معلومات داده بر ادامۀ حمایت شرکای بین‌المللی از مردم و دولت افغانستان و حفظ دستاوردهای دو دهۀ پسین، به ویژه حقوق زنان، دختران و اطفال، آزادی بیان و حقوق اقلیت‌ها تأکید نمود.
در پایان این خبرنامه آمده است، که سفیران کشورهای منطقه ضمن اظهار تأسف از میزان بلند خشونت‌ها و کشتار مردم، از حمایت خویش از دولت و مردم افغانستان، با حفظ و تقویت دستاوردهای دو دهۀ پسین، پس از خروج نیروهای حمایت قاطع، به وزیر امور خارجۀ افغانستان اطمینان دادند.

یادآوری می کنیم، که در ماه های پسین درگیری ها در بسیاری از ولایت های افغانستان میان نیروهای دولتی و جنگجویان گروه طالبان افزایش پیدا کرده است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала