طالبان: فرایند صلح در روزهای آینده سرعت خواهد گرفت

© AP Photo / Hussein Sayedطالبان: فرایند صلح در روزهای آینده سرعت خواهد گرفت
طالبان: فرایند صلح در روزهای آینده سرعت خواهد گرفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.07.2021
عضو شوید
سخنگوی طالبان در مصاحبه‌ی گفته است که این گروه تا ماه آینده یک پیشنهاد صلح مکتوب به دولت کابل ارائه خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در یک مصاحبه با رویترز گفته است که  مذاکرات و فرایند صلح در روزهای آتی سرعت خواهد گرفت و انتظار می‌رود که وارد فاز مهمی شود و طبیعتا درباره برنامه‌های صلح خواهد بود.  

نشست بین‌الافغانی در مسکو با حضور سیاسیون افغان و نمایندگان طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.07.2021
طالبان آماده بررسی پیشنهاد مذاکرات بین الافغانی در مسکو است

او با بیان اینکه تازه‌ترین دور مذاکرات به مرحله حساسی رسیده است، گفت: احتمالا یک ماه به طول خواهد انجامید تا به مرحله‌ای برسیم که طرفین برنامه صلح مکتوب خودشان را به اشتراک بگذارند. گرچه ما (طالبان) دست بالا را در میدان نبرد داریم، ما درباره مذاکرات و گفت‌وگو بسیار جدی هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات نماینده طالبان گفت، مذاکره یگانه راه‌حل پایان دادن به 40 سال جنگ در افغانستان است.

این مقام آمریکایی گفت: ما از طرفین می‌خواهیم وارد مذاکرات جدی برای تعیین یک نقشه راه سیاسی برای آینده افغانستان شوند که به یک راهکار عادلانه و پایدار برسد. جهان تحمیل با زور یک دولت در افغانستان را نخواهد پذیرفت. مشروعیت و کمک برای هر دولتی در افغانستان تنها در صورتی ممکن می‌شود که این دولت احترام اساسی به حقوق بشر را رعایت کند.

در همین حال ناجیه انوری، سخنگوی وزارت امور صلح افغانستان تایید کرد که مذاکرات بین افغان‌ها از سر گرفته شده است. او گفت: خیلی سخت است که پیش‌بینی کنیم طالبان سند مکتوب خودشان برای یک برنامه صلح را ظرف یک ماه تحویل ما دهد اما بیایید خوش‌بین باشیم. ما امیدواریم که آنها سند خودشان را ارائه کنند تا بفهمیم چه می‌خواهند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала