انگلیس: پس از خروج نیروها حق اقدام نظامی در افغانستان محفوظ است

© Flickr / Defence Images British Troops Remembering the Fallen in Afghanistan
 British Troops Remembering the Fallen in Afghanistan - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.07.2021
عضو شوید
یک مقام نظامی انگلیس پس از عقب نشینی نیرو ها از افغانستان، درصورت نیاز احتمال وارد آوردن ضربات بر تروریست ها را رد نمی‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، جیمز هیپی، معاون وزیر دفاع انگلیس، در مصاحبه با شبکه خبری SkyNews  گفته است که در صورت رشد هراس‌افگنی در افغانستان و تهدیدی برای کشور و متحدانش گزینه‌ اقدام نظامی را برای خود باز نگهداشته و احتمال حملات هوایی در خارج از مواضع افغانستان را رد نمی‌کند.

تحریم های لندن علیه ریاض - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2021
انگلیس آماده بیرون کردن نیروهایش از افغانستان می‌شود

هیپی در پاسخ به سوال  یکی از اعضای پارلمان در مورد اینکه آیا انگلیس برای مقابله با تهدیدات احتمالی در افغانستان از طریق برنامه عملیات های خارج از کشور، مأموریت  های نظامی را انجام خواهد داد یا خیر ، گفت که هواپیماهای جنگی انگلیس از پایگاه قبرس برای حمله به اهداف مرتبط با گروه تروریستی داعش "دولت اسلامی ( ممنوع در فدراسیون روسیه) در سوریه و عراق، استفاده می‌کند.

وی گفت؛ "ما مطمئناً حق مقابله با تهدیدهای تروریستی علیه انگلستان را كه ممكن است در افغانستان مجدداً ظهور كنند برای خود محفوظ نگه می داریم . مدل مأموریت خارجی كه در قبرس برای حمایت از عملیات سایه بان استفاده شده جلب مورد تواجه ما قرار دارد. دقیقاً کسانی که برنامه هایی را برای چنین رویدادهایی در افغانستان آماده می کنند در مورد این فکر می کنند".

او گفت نقش سرویس هوایی ویژه انگلیس در افغانستان، آموزش نیرو های افغان و استقرار در کنار آنها به عنوان مستشار است.

یک سخنگوی وزارت دفاع انگلیس هم گفت: لندن رایزنی‌هایی درباره آینده حمایت‌مان از افغانستان با آمریکا و متحدان بین‌المللی دارد.

وزارت دفاع آمریکا هم گفته است به تامین مالی و مشاوره به نیروهای افغان پس از خروج نظامیان آمریکایی ادامه خواهد داد و قطعات کوچکی از هواپیما و بالگرد را آنجا میگذارد.  

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا ماه آپریل قول داد تمام نیرو‌های این کشور را تا 11 سپتامبر که بیستمین سالگرد حملات 1 سپتامبر به آمریکاست، از افغانستان خارج کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала