قطر در واکسیناسیون COVID، میان کشورهای خلیج فارس پیشتاز است

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر قطر در واکسیناسیون COVID، میان کشورهای خلیج فارس پیشتاز است
 قطر در واکسیناسیون COVID، میان کشورهای خلیج فارس پیشتاز است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.07.2021
عضو شوید
کشور قطر در واکسیناسیون COVID، با سبقت گرفتن از امارات متحده عربی، میان کشورهای خلیج فارس پیشتاز شده است.

به گزارش اسپوتنیک قطر از نظر میزان واکسیناسیون علیه ویروس کرونا از امارات متحده عربی پیشی گرفته است و به عنوان رهبر در میان کشورهای حوزه خلیج فارس شناخته می شود. این نتیجه گیری را وزارت بهداشت این کشورها اعلام کرده اند.

در بیانیه ای که در وب سایت وزارت بهداشت قطر منتشر کرده گفته می شود: "از آغاز کار واکسیناسیون، بیش از 3.2 میلیون دوز واکسن کرونا ویروس تزریق شده است، 76 درصد از کل جمعیت قطر بالای 16 سال حد اقل یک دوز واکسن دریافت کرده اند، در حالیکه 64.5 درصد بزرگ سالان، دو دوز واکسن دریافت کرده اند. با این حال در گروه سنی بالای 60 سال، دو دوز واکسن تزریق شده است که بیش از 92.6 درصد، یک دوز و 97.8 درصد دریافت کرده اند.  

امریکا برای پشتیبانی از نظامیان افغانستان در قطر پایگاه ایجاد می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.07.2021
امریکا برای پشتیبانی از نظامیان افغانستان در قطر پایگاه ایجاد می‌کند

در همان زمان، طبق گفته وزارت بهداشت و پیشگیری امارات متحده عربی، 74.2 درصد با یک دوز واکسن و 64.1 درصد با دو دوز واکسینه شده اند.

روز دوشنبه، تعداد موارد جدید آلودگی به ویروس کرونا در هر روز در قطر برای اولین بار در طول یک سال به کمتر از 100 مورد رسید که 28 مورد از میان افرادی شناسایی شده که برای سفر به خارج از کشور رفته بودند. در حال حاضر، 1477 نفر در این کشور بیمار می باشند که از این تعداد 92 نفر در بیمارستان و 44 نفر به دستگاه های تهویه مصنوعی ریه متصل هستند. از ابتدای شیوع همه گیر در قطر، بیش از 222.6 هزار نفر بیمار بوده اند که از این تعداد 593 نفر فوت کرده اند.

با این حال در امارات متحده عربی، تعداد کسانیکه روزانه به ویروس کرونا مصاب می شوند کاهش نیافته و این تعداد بین 1.5 تا دو هزار در نوسان است. طبق اطلاعات روز دوشنبه ، 1573 مورد بیماری در روز گذشته ثبت شده است، تعداد کل موارد از ابتدای همه گیری 641،049 مورد است، بیش از 619 هزار نفر بهبود یافته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала