قصد چین برای ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی مستقر در فضا

© Depositphotos.com / RottenmanСпутник в космосе у Земли
Спутник в космосе у Земли  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.07.2021
عضو شوید
چین قصد دارد از پرتابگر فوق سنگین برای ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی مستقر در فضا استفاده کند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از SpaceNews چین قصد دارد از یک پرتابگر جدید فوق العاده سنگین برای ساخت نیروگاه خورشیدی مستقر در فضا در مدار زمین ثابت استفاده کند.

به گفته Long Lehao ، طراح ارشد پرتابگر های Long March چین، با پرتابگر آینده Long March 9 و پرتاب های متعدد برای ساخت تأسیسات انرژی خورشیدی مبتنی بر فضا در مدار زمین استفاده خواهد شد.

Спутник в космосе у Земли  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2021
آمریکا: چین در فضا در حال مسلح شدن است

اشاره شده است که این امر امکان دستیابی مداوم به انرژی خورشیدی را بدون در نظر گرفتن تأثیر آب و هوا و عوامل جوی فراهم  می کند. انتظار می رود انرژی تولید شده از این طریق با استفاده از مایکروویو یا لیزر از فضا به سطح زمین هدایت شود.

به گفته لانگ، این پروژه در سال 2022 با آزمایش تولید برق در مقیاس کوچک آغاز شده و حدود سال 2030 به تاسیسات تولید برق در سطح مگاوات منجر می شود.

تولید برق تجاری در سطح گیگاوات تا سال 2050 محقق خواهد شد. این کار نیاز به بیش از 100 پرتاب Long March 9 و حدود 10 هزار تن زیرساخت دارد که در مدار تجمیع می شوند. این پروژه پیچیده نیاز به یک سامانه جمع آوری انرژی خورشیدی در مساحتی به مقیاس چندین کیلومتر مربع و یک زیر سامانه انتقال قدرت بزرگ مایکروویو دارد.

در حال حاضر  چین امکانات اقتصادی پروژه و مسائل امنیتی مرتبط  با آن را بررسی می‌کند.

پروژه های انرژی خورشیدی مستقر در فضا قبلاً مورد توجه کشورهایی از جمله ایالات متحده و جاپان قرار گرفته بود.

چین انرژی خورشیدی مستقر در فضا را به عنوان یک برنامه تحقیقاتی مهم در سال 2008 ذکر کرد. آکادمی فناوری فضایی چین (CAST) در سال 2019 ساخت یک پایگاه آزمایشی در شهرداری چونگ کینگ برای تحقیق در مورد انتقال انرژی بی سیم با قدرت بالا را آغاز کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала