ادعای طالبان از تصرف نیمی از مناطق افغانستان

© Sputnik / Z.Mمحمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر
محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2021
عضو شوید
سخنگوی گروه گروه طالبان ادعا دارد که نیمی از خاک افغانستان در اختیار جنگجویان این گروه قرار دارد.

به گزارش اسپوتنیک، سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در صحبت با روزنامه نگاران ادعا نموده است که از 398 منطقه افغانستان، 162 منطقه در تصرف این گروه قرار دارد.

به گفته سخنگوی طالبان، بیشتر ولسوالی ها - 23 ولسوالی در ولایت بدخشان از جمله ولسوالی واخان تحت کنترل این گروه درآمده اند.

سخنگوی طالبان ادعا کرده که  شبه‌ نظامیان این گروه  تنها در 48 ساعت گذشته توانسته‌اند نزدیک به 19 ولسوالی را در شش ولایت بدخشان، کندهار، پکتیکا، تخار، هلمند، و پروان تحت کنترل خود در بیاورند.

 همزمان درگیری‌ها میان نیروهای طالبان و ارتش افغانستان در ولایت سمنگان نیز ادامه دارد ولی آخرین یورش اسلامگرایان افراطی برای غلبه بر ولسوالی حضرت سلطان که شب گذشته رخ داده، با شکست و متحمل شدن تلفات از سوی آنها همراه شده است.

طالبان در تلاش سقوط ولایت بادغیس هستند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2021
بادغیس در آستانه سقوط/ درگیری شدید میان نیروهای امنیتی و طالبان در شهر قلعه نو

حنیف اتمر» وزیر خارجه افغانستان نیز در نشستی با سفرای کشورهای منطقه در کابل گفت که دولت کنترل شماری از ولسوالی را از دست داده که برخی از آن‌ها بزور توسط طالبان تصرف شده و برخی نیز «بطور برنامه‌ریزی شده» تخلیه شده است.

اتمر با اظهار اینکه طالبان به توافقنامه قطر پایبند نیست از شرکای بین‌المللی افغانستان نیز خواست تا با اعمال فشار بر طالبان این گروه را وادار به گفت‌وگوهای صلح کند.

وزیر خارجه افغانستان با اظهار اینکه طالبان هنوز روابطش را با جنگجویان خارجی و گروه‌های تروریستی بین‌المللی قطع نکرده، این را تهدید بالقوه برای ثبات منطقه خواند.

طالبان اما ارتباط این گروه با جنگجویان خارجی و گروه‌های تروریستی بین‌المللی را رد کرده و مدعی است که در هفته‌های اخیر این ولسوالی ها را مستقلانه  را تصرف کرده است.

جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا تاریخ یازدهم سپتامبر را به عنوان ضرب الاجل خروج نطامیان این کشور از افغانستان تعیین کرده است.

این روز بیستمین سالگرد حملات القاعده به آمریکا در سال 2001 است که منجر به حمله نظامیان این کشور به افغانستان و سرنگونی حکومت طالبان شد.

اما بعضی از گزارش ها بیانگر کامل شدن خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان در روزهای آتی و زودتر از زمان مقرر است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала