جزئیات حمله راکتی به پایگاه نظامی امریکا در عین الاسد

© Photo / IRNAجزئیات حمله راکتی به پایگاه نظامی امریکا در عین الاسد
جزئیات حمله راکتی به پایگاه نظامی امریکا در عین الاسد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2021
عضو شوید
مرکز اطلاع رسانی امنیتی دولت عراق گفت که در حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکا در استان الانبار از یک دستگاه تریلی استفاده شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از منابع، این مرکز عصر امروز طی بیانیه‌‌ای اعلام کرد که ساعت امروز یک دستگاه تریلی حامل کانتینر در منطقه البغدادی استان الانبار متوقف شد که به ظاهر کیسه‌های آرد حمل می‌کرد ولی بعد مشخص شد که این تریلی حامل سکوهای شکلیک راکت و موشک بوده است.

یورش راکتی بر پایگاه عین الاسد نظامیان امریکایی در عراق  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.06.2021
یورش راکتی بر پایگاه عین الاسد نظامیان امریکایی در عراق 

از تریلی مذکور 14 فروند راکت به پایگاه هوایی عین الأسد شلیک شده است و بنا به ادعای این مرکز، این راکت‌ها در محوطه این پایگاه فرود آمده‌ و بقیه (از 30 راکت) داخل تریلی مانده بود که باعث وارد آمدن خسارت به خانه‌های نزدیک و یکی از مساجد شده است.
این در حالی است که برخی رسانه‌ها، وارد آمدن خسارت را نتیجه پاسخ نظامیان امریکایی و حملات توپخانه‌ای آن‌ها به محل استقرار این تریلی دانسته‌اند.
پیش از منابع امنیتی عراق گزارش دادند که پایگاه عین‌الاسد هدف حمله راکتی قرار گرفته است.
ازسویی هم سخنگوی نظامیان امریکا در عراق در خبرنامه دیگری بر عین الاسد گزارش دادند و گفته است که پایگاه مذکور هدف 14 موشک قرار گرفته است.
درعین حال سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح این کشور به این حمله واکنش نشان داد.
سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق با انتقاد از حمله به عین الاسد، گفت که این گونه حملات، حمله به جایگاه و هیبت دولت است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала