رسانه ها: تسلیحات آمریکایی به دست طالبان افتاده است

© REUTERS / Stringerطالبان
طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2021
عضو شوید
یک رسانه انگلیسی به نقل از یک فرمانده طالبان گزارش داد که همزمان با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، اعضای طالبان مقداری از ادوات نظامی نیروهای دولتی افغانستان را تصاحب کردند.

به گزارش اسپوتنیک، فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده روز سه شنبه اعلام کرد که 90 درصد از فرآیند خروج نیروهای این کشور از خاک افغانستان انجام شده است.

تأکید آمریکا به تخریب تجهیزات نظامی با خروج از افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.05.2021
تأکید آمریکا به تخریب تجهیزات نظامی با خروج از افغانستان

در اطلاعیه خبری مورخ ششم جولای آمده است که ایالات متحده به طور رسمی هفت مورد از تأسیسات نظامی خود را به وزارت دفاع افغانستان انتقال داده است.

این در حالی است که همزمان با عقب نشینی و خروج نیروهای آمریکایی از خاک افغانستان، نفوذ طالبان در منطقه از تصاحب تسلیحات ساخت آمریکا گرفته تا تصرف بخش‌های مختلف افغانستان همچنان سیر صعودی دارد.

یک فرمانده طالبان در گفتگو با یک رسانه انگلیسی فاش کرد که نیروهای طالبان مقداری تسلیحات و ادوات نظامی از نیروهای دولتی افغانستان به دست آورده‌اند: 70 قبضه اسلحه‌های تک تیرانداز، 900 قبضه تفنگ، 30 دستگاه زرهی، 20 دستگاه موتر پیکاپ زرهی و 15 دستگاه کامیون زرهی.

طبق گزارش این رسانه انگلیسی، بسیاری از اقلام ارتش افغانستان که به تصاحب نیروهای طالبان درآمده است، دارای نشان «اموال دولت ایالات متحده آمریکا» هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала