لاوروف: روسیه آماده دفاع از متحدان خود در برابر تهدیدات ناشی از افغانستان است

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: تماس امریکایی‌ها با روسیه در باره افغانستان فعال است
لاوروف: تماس امریکایی‌ها با روسیه در باره افغانستان فعال است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2021
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه از از آمادگی کشورش برای محافظت از متحدان در برابر تهدیدات ناشی از افغانستان صحبت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه ( 7 جولای) در یک کنفرانس مطبوعاتی، بیان داشت که جانب روسیه برای محافظت و دفاع از متحدان خود در برابر تهدیدات ناشی از افغانستان پس از خروج نیرو های خارجی از آن کشور آماده انجام هرگونه اقدامات، از جمله استفاده از پایگاه نظامی خود در تاجیکستان است.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: «مسکو برای جلوگیری از هر گونه اقدامات تهاجمی علیه متحدان خود در سازمان پیمان امنیت جمعی هر تلاشی از جمله استفاده از پتانسیل پایگاه نظامی در مرز تاجیکستان و افغانستان را انجام خواهد داد».

 سفیر روسیه: اوضاع در مزار شریف ناآرام است، اما شهر در کنترل طالبان نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.07.2021
سفیر روسیه: اوضاع در مزار شریف ناآرام است، اما شهر در کنترل طالبان نیست

لاوروف پس از دیدار با وزیر امور خارجه لائوس در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «ما هر کاری از جمله استفاده از توانایی های پایگاه نظامی روسیه در مرز تاجیکستان با افغانستان را انجام خواهیم داد تا از هرگونه تجاوزهای تهاجمی علیه متحدان خود جلوگیری کنیم».

وی افزود نمایندگان دبیرخانه سازمان پیمان امنیت جمعی روز گذشته از منطقه مرز تاجیکستان و افغانستان بازدید و وضعیت را ارزیابی کرده و در این باره به شورای دائمی این سازمان گزارش خواهند داد.

وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری در همین راستا گفت:" تعهدات مسکو در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی همچنان به قوت خود باقیست."

 این در حالی است که روز گذشته (سه شنبه 15 سرطان) ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در دیدار با همتای تاجیکستانی خود امام علی رحمان تأیید کرد که مسکو آماده حمایت از دوشنبه هم به صورت دو جانبه و هم در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی  است.

در گفت و گوی پوتین  و رحمان «وضعیت دشوار در مرز تاجیکستان و افغانستان، ناشی از تشدید درگیری های مسلحانه در افغانستان، از جمله در منطقه مرزی، به طور مفصل مورد بحث قرار گرفت.»

پوتین همچنین با همتای ازبک خود شوکت میرضیایف رئیس جمهوری ازبکستان در مورد وضعیت منطقه مرزی گفت و گو کرد سران کشورها، در درجه اول در زمینه وخیم تر شدن اوضاع در افغانستان و مسائل منطقه تبادل نظر کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала