هیئت روسیه به رسم اعتراض جلسه سازمان امنیت و همکاری اروپا را ترک کرد

© Photo / OSCE/Mikhail EvstafievFlags with a logo of OSCE in Vienna
Flags with a logo of OSCE in Vienna - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2021
عضو شوید
هیئت روسی به دلیل نقض مقررات، به رسم اعتراض جلسه مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا را ترک کرد.

به گزارش اسپوتنیک، هیئت روسی در مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا در اعتراض به نقض مقررات هنگام تصمیم گیری در مورد بررسی قطعنامه، جلسه این سازمان در وین را ترک کرد.

امتناع از برگزاری اجلاس با روسیه؛ فاجعه جدید در اروپا پیش بینی شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.06.2021
امتناع از برگزاری اجلاس با روسیه؛ فاجعه جدید در اروپا پیش بینی شد

در مجمع پارلمانی بر سر دو قطعنامه کریمه و بلاروس اختلاف ایجاد شد. رئیس هیئت روسی پیتر تولستوی ادعا کرد که این قوانین نقض شده است.

وی سازمان بین پارلمانی را به نقض قوانین و “تصمیمات سیاسی” متهم کرد.

تولستوی گفت: “اگر می خواهید تصمیمات سیاسی بگیرید ، ما نمی توانیم در آن مشاركت كنیم.” سپس تولستوی سالن را ترک کرد. برخی از شرکت کنندگان باید از طریق حالت کنفرانس ویدیویی به جلسه بپیوندند.

به گفته این منبع ، طبق گفته های تولستوی ، این قوانین نقض شده است ، که به این واقعیت اشاره دارد که تصمیمات با دو سوم آرا اعضای مجمع گرفته می شود ، و نه با دو سوم نمایندگان حاضر در جلسه ، بصورت آنلاین یا حضوری.

اختلاف بر سر دو قطعنامه درگرفت. یکی از آنها به ارزیابی روسیه از اقدامات اوکراین در کریمه اشاره داشت ، و دیگری اقدامات رژیم الکساندر لوکاشنکو علیه مخالفان بلاروس را محکوم کرد. از این اسناد به ترتیب 126 و 122 نماینده مجمع دفاع کردند. به گفته مسکو ، این با مقررات مغایرت داشت.

سناتور ولادیمیر جباروف سپس اظهار داشت که در آخرین جلسه، قطعنامه های غیر سازنده ارائه شد. وی توضیح داد: "یک سند مربوط به بلاروس بود و دیگری که توسط نماینده هیئت اوکراینی معرفی شد، به وضوح ماهیتی ضد روسی داشت."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала