حمله‌ گسترده طالبان به ناهور غزنی

© Ministry of Defense حمله‌ گسترده طالبان به ناهور غزنی
 حمله‌ گسترده طالبان به ناهور غزنی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2021
عضو شوید
مسُولین محلی در ولایت غزنی تأیید می‌کنند که جنگ‌ جویان گروه طالبان بر بخش‌هایی از ولسوالی ناهور این ولایت حمله کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، طاهر زاهدی، ولسوال ناهور امروز (چهارشنبه، ۱۶ سرطان) به رسانه ها، گفت که طالبان این حمله‌ شان را روز گذشته از کوتل «شغنه» ابتدا بر منطقه‌ی «دیوال» و سپس بر منطقه‌ی «حصارک» این ولسوالی راه‌اندازی کرده‌اند.

کشته شدن ۳۵ جنگجوی طالبان در غزنی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.06.2021
کشته شدن ۳۵ جنگجوی طالبان در غزنی 

آقای زاهدی افزود که نیروهای امنیتی از منطقه‌ی دیوال عقب‌نشینی کرده‌اند. هم‌اکنون درگیری در منطقه‌ حصارک در نزدیکی مرکز ولسوالی میان دو طرف جریان دارد.

به گفته‌ی او، جنگ‌جویان طالبان در این منطقه در محاصره‌ی نیروهای امنیتی قرار دارند و نیروهای امنیتی به‌دلیل کمبود نیرو نمی‌توانند، بر مواضع طالبان حمله کنند.

او تأکید کرد که علی‌رغم درخواست کمک نیرو و تجهیزات از غزنی و کابل در جریان روزهای گذشته، هنوز به این ولسوالی کمکی صورت نگرفته است.

طاهر زاهدی تأکید کرد که از حوالی ساعت ۶:۰۰ صبح تاکنون (۹:۳۰ قبل از ظهر) به حکمت‌الله کوچی، فرمانده پولیس غزنی و آمر امنیت این فرماندهی برای درخواست کمک پی‌هم تلاش کرده تا تماس برقرار کند، اما این مسئولان هنوز به تماس‌های او پاسخ نداده‌اند.

از سویی هم، او گفت که در جریان درگیری در این حمله‌ی طالبان، تاکنون دو نفر از نیروهای امنیتی زخمی شده‌اند.

به گفته‌ی آقای زاهدی در این درگیری، دست‌کم سه جنگ‌جوی گروه طالبان کشته و تعداد زیادی از جنگ‌جویان این گروه زخمی شده‌اند.

این درحالی است که جنگ‌جویان گروه طالبان سه روز پیش از ولسوالی اجرستان بر منطقه‌ی «قُشنک» در غرب ولسوالی ناهور نیز حمله کرده‌اند. طاهر زاهدی گفت که هم‌اکنون این منطقه به‌دست جنگ‌جویان طالبان سقوط کرده است.

ولسوالی ناهور یکی از سه ولسوالی امن در ولایت ناامن غزنی در جنوب‌شرق کشور است. افزون بر این ولسوالی، ولسوالی‌های مالستان و جاغوری نیز امن است. در چند روز گذشته، طالبان دو بار از ولسوالی‌های ناامن قره‌باغ و گیلان غزنی بر ولسوالی جاغوری حمله کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала