ساعت "رولکس" نخست وزیر مقتول اسرائیل نزدیک به صد هزار دالر فروخته شد

CC0 / Pixabay / A Rolex watch
A Rolex watch - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2021
عضو شوید
ساعت لوکس اسحاق رابین، نخست وزیر ششم و یازد اسرائیل، برنده جایزه صلح نوبل، سال ها پس از ترور وی به قیمت نزدیک به صد هزار دالر زیر چکش رفت.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل ازThe Times of Israel این ساعت نقره ای با صفحه سیاه از برند سوئیسی رولکس است که زمانی متعلق به سیاستمدار سابق اسرائیل بود.

گزارش شده است که لوازم شخصی نخست وزیر سابق اسرائیل در خانه حراج Tiroche در هرتزلیا به قیمت 94.4 هزار دلار (هفت میلیون روبل) به حراج ارائه شده است.

اصالت این ساعت لوکس توسط پسر رابین و همسرش لی - یووال رابین تأیید شده است. وی سندی را امضا کرد مبنی بر اینکه ساعت در طی سفر به واشنگتن دی سی در سال 1972 توسط والدینش خریداری شده است.

خاطرنشان می شود که این ساعت را تاجری که درایالات متحده زندگی می کند و یک شهروند اسرائیل است خریداری نموده است.

اسحاق رابین  سیاست‌مدار و ژنرال اسرائیلی بود. وی پنجمین نخست‌وزیر کشور اسرائیل بود که دو بار به مقام نخست‌وزیری اسرائیل برگزیده شده بود. در سال 1994 و به خاطر تلاشش در دستیابی به صلحی جامع و به رسمیت شناختن کشور خودگردان فلسطینی و موفقیت در به ثمر رساندن پیمان اسلو به همراه یاسر عرفات و شیمون پرز موفق به دریافت جایزه صلح نوبل گردید. سرانجام در تاریخ 4 نوامبر 1995 به دست جوانی 25 ساله به نام ایگال عمیر در شهر تل‌آویو ترور شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала