شتاب بخشیدن مذاکرات/هدف سفر نماینده ویژه قطر برای افغانستان به کابل

© Sputnik / Zohra IshmukhametovaДоха, Афганистан, переговоры
Доха, Афганистан, переговоры - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2021
عضو شوید
برخی منابع می‌گویند که قطر با گماشتن فرستاده ویژه در امور افغانستان، می کوشد تا با میانجیگری در روند صلح افغانستان، این روند را شتاب بخشد.

به گزارش اسپوتنیک، فرستاده ویژه قطر برای افغانستان روز گذشته، سه‌شنبه (15 سرطان) به کابل آمد تا در باره چگونگی و شتاب بخشیدن مذاکرات صلح دوحه با سیاست گران افغان گفتگو نماید.

نشست بین‌الافغانی در مسکو با حضور سیاسیون افغان و نمایندگان طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.07.2021
طالبان آماده بررسی پیشنهاد مذاکرات بین الافغانی در مسکو است

سفر مطلق القحطانی، فرستاده ویژه قطر برای افغانستان در اوضاعی صورت می گیرد که پس از افزایش بی پیشینه حمله های طالبان،  سفر یک هیآتی ازسیاست گران افغان به رهبری عبدالله عبدالله برای گفت وگو با طالبان به قطر به تعویق افتاده است.

ازسوی دیگر منابع تایید می کنند که محمد یونس قانونی، سلام رحیمی، کریم خرم، ارشاد احمدی، ظاهر وحدت و محمد الله بتاش برای رایزنی درباره صلح با طالبان، به ایران رفته است.

هرچند یک مذاکره کننده بلند پایه طالبان از ادامه گفت و گوها با تیم جمهوریت در دوحه خبرمی دهد؛ اما مصطفی مستور یک مشاور بلند پایه شورای عالی مصالحه ملی از بن بست در این مذاکرات خبر می‌دهد.

سهیل شاهین ، عضو مذاکره کننده طالبان مس‌گوید: "فقط در صورتی ما می توانیم صلح با دوام داشته باشیم که یک توافق سیاسی به دست بیاید. این سیاست ما است. رویکرد نظامی پیروزی را به ارمغان می آورد ، اما نه صلح پایدار."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала