شکایت ترامپ از فیس‌بوک، گوگل و توییتر + ویدیو

© REUTERS / GAELEN MORSEشکایت ترامپ از فیس‌بوک، گوگل و توییتر + ویدیو
شکایت ترامپ از فیس‌بوک، گوگل و توییتر + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2021
عضو شوید
رئیس‌جمهور پیشین امریکا اعلام کرد که قصد دارد از مدیران سه شرکت فیس‌بوک، گوگل و توییتر به دلیل مسدود کردن حساب‌های کاربری‌اش در شبکه‌های اجتماعی شکایت کند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین امریکا روز چهارشنبه (7 جولای)، طی سخنرانی خود در ایالت نیوجرسی اعلام کرد که از «جک دورسی» مدیرعامل توییتر، «مارک زاکربرگ» مدیرعامل فیس‌بوک و «ساندر پیچای» مدیرعامل گوگل که از چند ماه قبل در پی حمله هواداران ترامپ به کنگره امریکا حساب‌های کاربری در توییتر، فیس‌بوک و یوتیوب (وابسته به شرکت گوگل) را مسدود کرده‌اند، شکایت می‌کند.

ترامپ در جریان سخنرانی خود گفت: امروز، همراه با «امریکن فرست پالیسی انستیتوت»، من در حال طرح یک پرونده قضایی بزرگ علیه غول‌های فناوری اطلاعات مانند فیس‌بوک، گوگل و توییتر و همچنان علیه مدیران عامل آنها «جک دورسی»، «مارک زاکربرگ» و «ساندر پیچای» هستم.

رئیس‌جمهور پیشین امریکا گفت که رسانه‌های اجتماعی به گروه از غول‌های بزرگ فناوری که با دولت، رسانه‌های اصلی و با «بخشی مهمی از حزب سیاسی» کار می‌کنند ​«قدرت خارق‌العاده» داده‌اند.

به گفته وی، همه شبکه‌های اجتماعی برای «ساکت کردن مردم امریکا و سرکوب دیدگاه‌های آنها» استفاده می‌شوند.

ترامپ اضافه کرد که غول‌های فناوری اطلاعات از کنترول خارج شده‌اند. وی گفت که مسدود کردن حساب‌های کاربری اش نشان‌دهنده این کار است.

وی افزود: از آنجایی که آنها (غول‌های فناوری اطلاعات) این کار را با من کردند، می‌توانند با هر کسی دیگر انجام دهند. در واقع این همان کاری است که آنها اکنون برای [ساکت کردن معترضان] انجام می‌دهند.

آقای ترامپ تاکید که که در دادگاه، او و حامیانش قصد دارند از دموکراسی و حقوق آزادی بیان برای همه امریکایی‌ها دفاع کنند.

روز چهارشنبه ششم جنوری 2021، در جریان حمله هواداران دونالد ترامپ رئیس‌جمهور پیشین امریکا به کنگره این کشور که به‌تحریک شخص ترامپ انجام شد، دست‌کم 5 نفر از جمله یک نیروی پولیس کشته شدند.

در پی این حادثه، مدیران شبکه‌های اجتماعی بزرگ امریکا از جمله توییتر و فیس‌بوک اعلام کردند که حساب‌های کاربری ترامپ در این شبکه‌های اجتماعی را تا اطلاع ثانوی مسدود خواهند کرد.

چندی پیش شرکت فیس‌بوک طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تعلیق حساب کاربری دونالد ترامپ که از یک روز پس از حمله هواداران وی به کنگره امریکا آغاز شده است، تا 2 سال بعد از تاریخ تعلیق آن یعنی تا روز 7 جنوری 2023 ادامه خواهد یافت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала