عملیات علیه طالبان؛ 14 ولسوالی دوباره به کنترول دولت درآمده است

© Photo / MoDارتش افغان ولایت وردک
ارتش افغان ولایت وردک - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2021
عضو شوید
سخنگوی قوای مسلح افغانستان می‌گوید که نیروهای امنیتی و دفاعی افغان در یک هفته پسین دست کم 278 عملیات عیله طالبان در هفت ولایت راه اندازی کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، اجمل عمر شینواری، سخنگوی قوای مسلح افغانستان که امروز در یک نشست خبری صحبت می‌کرد، گفت که 14 ولسوالی نیز دوباره از دست طالبان آزاد شده است.

وی می‌افزاید که  در نتیجه درگیری ها میان نیروهای افغان و طالبان دست کم «2367 طالب مسلح کشته، 1412 طالب زخم برداشته و 182 تن دیگر به شمول 8 عضو گروه داعش نیز بازداشت شده اند».

آقای شینواری همچنان اطمینان داده است که «نیروهای اردوی ملی، پولیس ملی و بسیج مردمی، با تمام قوت و امکانات دست داشته خود تحت هر شرایطی از افغانستان دفاع می کنند».

وی افزوده است که خیزش های مردمی در حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در یک هفته اخیر در ولایت های پکتیا، نورستان، غور، لوگر، هرات، بغلان، سمنگان، ننگرهار، کاپیسا، قندهار و زابل صورت گرفته و مردم حمایت گسترده شان را از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور اعلام کرده اند.

آقای شینواری گفته است که گروه طالبان «اخیرا با راه اندازی 5 حمله انتحاری، 70 انفجار ماین و 24 مورد ترور، منجر به شهادت رساندن 43 تن از افراد ملکی و زخمی شدن 170 تن دیگر از آنان شده اند».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала