Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

پایان دوئل نفس گیر ومبلی با صعود ایتالیا به فینال یورو

© REUTERS / CARL RECINEItaly players celebrates with fans after the match
Italy players celebrates with fans after the match - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2021
عضو شوید
تیم ملی فوتبال ایتالیا با شکست رقیب قدیمی اش اسپانیا، راهی دیدار فینال رقابت های جام ملت های اروپا 2020 شد.

به گزارش اسپوتنیک، در نخستین دیدار مرحله نیمه نهایی رقابت های یورو 2020، تیم های ایتالیا و اسپانیا در ورزشگاه ومبلی شهر لندن به مصاف هم رفتند که در نهایت این مسابقه با پیروزی شیرین ایتالیا در ضربات پنالتی و صعود این تیم به فینال رقابت ها به پایان رسید.

بازی دو تیم با توجه به حساسیت فوق العاده بالایی که داشت، با احتیط زیادی آغاز شد و در کل نیمه کم افت و خیزی در 45 دقیقه اول شاهد بودیم، در نهایت هم بازی با تساوی بدون گل تیم به پایان رسید.

Touchline style. 😎 #EURO2020 pic.twitter.com/ADVZVB55jv

​با شروع نیمه دوم و با تغییرات فنی مربیان، انتظار میرفت بازی سرانجام گل داشته باشد که همین اتفاق در دقیقه 60 رخ داد.

 فدریکو کیه زا روی یک شروع مجدد عالی از که جانب دوناروما گلر ایتالیا آغاز شد، موفق شد با ضربه ای دقیق توپ را به کنج دروازه لاورخا و سیمون برساند و بازی را یک بر صفر کند.

​بعد از گل، اسپانیا فشارش را برای باز کردن دروازه ایتالیا برای به تساوی کشاندن بازی بیشتر کرد تا این که سرانجام پس از چند دفع خوب توسط دوناروما و خط دفاع لاجوردی پوشان، در دقیقه 80 آلوارو موراتا روی پاس طلایی فران تورس و با عبور از خط دفاع پرتعداد آبی پوشان دروازه حریف را باز کند تا مسابقه در فاصله 10 دقیقه مانده تا پایان به تساوی کشیده شود.

 

پس از گل موراتا لاروخا برای زدن گل برتری هم تلاش زیادی کرد، اما تلاش دو تیم در 90 دقیقه با تساوی 1 بر 1 به پایان رسید تا کار به دو 15 دقیقه اضافی کشیده شود.

​نیمه نخست وقت های اضافی نیز در شرایطی آغاز شد که هر دو تیم کماکان با جنبه احتیاط و در قدم اول گل نخوردن به بازی پرداختند، از سویی نیز خستگی بازیکنان نیز باعث شده بود تا شاگردان مانچینی و انریکه کمتر دست به ریسک بزنند و در نهایت هم در 15 دقیقه نخست وقت های اضافی هیچ توپی از خط دروازه ها عبور نکرد.

​در نیمه دوم وقت های اضافی هم توپی از خط دروازه ها عبور نکرد و سر انجام کار دو تیم به ضربات پنالتی کشیده شد.

در ضربات پنالتی هم در حالی که هر دو پنالتی اول دو تیم خراب شد، باز هم شانس با ایتالیا یار بود و پس از اینکه موراتا و دنی اولمو پنالتی های شان را خراب کردند، سر انجام ایتالیا با ضربه نهایی جورجینیو موفق شد با حساب 4 بر 2 مقابل حریفش به برتری برسد و فینالیست شود.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала