کشف سیارات نامرئی معلق به اندازه زمین در فضا

© Photo / NASA, ESA, and Z. Levy (STScI)Художественное изображение белого карлика и неизвестной планеты
Художественное изображение белого карлика и неизвестной планеты - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2021
عضو شوید
ستاره شناسان شواهد جدیدی از موجودیت سیارات سرگردان را کشف کرده اند که به جای چرخش به دور ستاره های اصلی آنها، آزادانه در فضا پرواز می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، تیمی از دانشمندان بین المللی چهار سیاره جدید پیدا کرده اند که جرم آنها قابل مقایسه با جرم سیارات سنگی مشابه زمین می‌باشد.

 نتایج این مطالعه در مقاله‌ی درمجله علمی  Monthly Notices of the Royal Astronomical Societyمنتشر شده است.

محققان داده های به دست آمده در سال 2016 را طی مأموریت دو ماهه تلسکوپ فضایی K2 کپلر ناسا ، که ستاره ها را در منطقه 3.7 درجه برآمدگی (جزll بیضوی روشن مرکزی) کهکشان مشاهده کرده است، مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

ستاره شناسان هنگامی که یک جسم نامرئی نور ستاره های پس زمینه و کهکشان را کشف کردند، در حالی که به طور همزمان روشنایی آنها را افزایش می دهد،  در این میان 27 سیگنال میکرو لنز گذرا پیدا کردند. مدت زمان روشنایی انها ساعت تا 10 روز متغیر بود.

Водоворот светящегося газа и темной пыли в одной из галактик-спутников Млечного пути - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.05.2021
فرضیه مشهور شکل‌گیری کهکشان راه شیری رد شد

سیگنال های کوتاه با سیگنال های طولانی تر همراه نیستند، که می تواند نشان دهنده وجود یک ستاره اصلی باشد. بنابراین تمامی این اطلاعات به سیاره هایی که پرواز معلق دارند اشاره، می کنند. چنین اجسامی ممکن است در ابتدا در ابر سیاره ای شکل گرفته باشند قبل از اینکه توسط نیروی جاذبه سیارات سنگین تر دیگر پرتاب شوند.

اگرچه تلسکوپ کپلر ابزار خوبی برای مشاهده ریزنمایش در یک زمینه متراکم از اشیا در مرکز کهکشان نیست، محققان از نرم افزار جدید برای پردازش داده های نورسنجی استفاده کردند، که به این ترتیب هم می توان رویدادهای شناخته شده ریزنمایش و هم موارد جدید را تشخیص داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала