طالبان بعد از نشست در تهران: جنگ راه حل نیست

© @https://twitter.comطالبان بعد از نشست در تهران: جنگ راه حل نیست
طالبان بعد از نشست در تهران: جنگ راه حل نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.07.2021
عضو شوید
سخنگوی طالبان می‌گوید که هیئت طالبان و دولت افغانستان در نشست‌های روز چهارشنبه و پنج‌شنبه شان در تهران، روی‌ این موضوع توافق کرده‌اند که جنگ راه‌حل مسالۀ افغانستان نیست و باید راه‌حل صلح‌آمیز جستجو‌ شود.

به گزارش اسپوتنیک، محمد نعیم وردک سخنگوی گروه طالبان در قطر با نشر اعلامیه‌ای در برگه توییتر خود، می‌گوید که هیات‌های دو طرف با درک مشترک، از خطرات ناشی از ادامهء جنگ و صدمه ایکه از آن متوجه سلامت کشور میشود، به موافقه رسیدند.

وردک افزوده است: دو طرف هم‌چنین توافق کرده‌اند که گفتگوها در "فضای صمیمانه" صورت گیرد تا "مواردی که ضرورت به‌مشوره‌دهی و وضاحت بیشتر دارد؛ مانند ایجاد مکانیزم گذار از جنگ به صلح دایمی، نظام اسلامی مورد توافق و نحوۀ دستیابی به آن، در نشست که به زودی برگزار خواهد شد، بحث شود.

سخنگوی طالبان هم‌چنین گفته‌است که دوجانب حمله‌هایی‌را که خانه‌های مردم، مکاتب، مساجد و شفاخانه‌ها را هدف قرار داده، باعث تلفات غیرنظامیان می‌گردند و همچنین تخریب تأسیسات عامه را به شدت محکوم نموده" و خواستار به کیفر رساندن عاملان آن استند.

با افزایش‌ تنش‌ های سیاسی و‌ نظامی در افغانستان، ایران گامی های جهت برقراری صلح و ثبات در افغانستان برداشته است.

از جانب افغانستان، محمد یونس قانونی، سلام رحیمی، کریم خرم، ارشاد احمدی، ظاهر وحدت و محمدالله بتاش نمایندگی می‌کنند و هیئت طالبان به رهبر ملا عباس استانکزی معاون دفتر طالبان در قطر حضور دارد.

​با این حال، روز گذشته مقامات سیاسی طالبان گفتند که تا یک ماه دیگر طرح صلح این گروه به دولت افغانستان ارائه می‌شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала