دیده‌بان حقوق بشر: طالبان به زور غیرنظامیان را آواره می‌کنند

© Photo / BadakhshanGovernmentدیده‌بان حقوق بشر: طالبان به زور غیرنظامیان را آواره می‌کنند
دیده‌بان حقوق بشر: طالبان به زور غیرنظامیان را آواره می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.07.2021
عضو شوید
دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید که طالبان در حمله به شمال افغانستان، غیرنظامیان را به اتهام همکاری با دولت از مناطق‌شان به زور آواره کرده و خانه‌ها‌ی‌شان را آتش‌ زده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه 8صحب، این نهاد روز چهارشنبه، 16 سرطان، با نشر گزارشی گفته است که طالبان از آغاز ماه می تاکنون ولسوالی‌های زیادی را در سراسر کشور از جمله ولایت‌های شمالی به تصرف خود درآورده‌اند.

این نهاد با اشاره به منطقه‌ باغ شرکت ولایت کندز گفته است که طالبان با حمله بر این منطقه، باشنده‌گان آن را از خانه‌های‌شان بیرون کشیده، اموال‌شان را غارت کرده و خانه‌های‌شان را به اتهام همکاری با دولت آتش زده‌اند.

هرچند طالبان این گفته‌ها را رد کرده‌اند، اما در این گزارش گفته شده که گروه طالبان پیش از این نیز بارها غیرنظامیان را به ظن همکاری با دولت تهدید و اذیت کرده است.

با این حال پاتریشیا گاسمن، معاون بخش آسیایی دیده‌بان حقوق بشر، گفته است که حملات تلافی‌جویانه طالبان علیه غیرنظامیان هشدار «شومی» در مورد وقوع جنایات در آینده است. او گفته است به ‌رغم این‌که رهبری طالبان قدرت جلوگیری از این عملکرد جنگ‌جویان‌شان را دارند، اما اقدامی نکرده‌اند.

این گزارش در حالی نشر شده است که حدود یک هفته پیش طالبان باشنده‌گان منطقه باغ شرکت در ولایت کندز را از خانه‌های‌شان آواره کردند. طبق گفته‌های این گزارش، باشنده‌گان این منطقه از ترس تهدیدات گروه طالبان به تالقان و فیض‌آباد فرار کرده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала