طالبان خانه‌های غیر نظامیان را در کندز به آتش کشیدند

© Photo / Ministry of Defenseطالبان خانه‌های غیر نظامیان را در کندز به آتش کشیدند
طالبان خانه‌های غیر نظامیان را در کندز به آتش کشیدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.07.2021
عضو شوید
گروه طالبان پس از حمله به خانه‌های مردم، منازل را به آتش کشیدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رادیو تلوزیون افغانستان، سازمان دیدبان حقوق بشر می‌گوید که جنگجویان طالبان در اوایل ماه جاری خورشیدی​ اموال باشندگان منطقه باغ شرکت در ولایت قندوز را به اتهام همکاری با حکومت افغانستان غارت کردند و سپس خانه‌های آنان را به آتش کشیدند.

15 جنگجوی طالبان در یک حملۀ هوایی در کندز کشته شدند + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.07.2021
15 جنگجوی طالبان در یک حملۀ هوایی در کندز کشته شدند + ویدیو

دیدبان حقوق بشر گفته که هر چند طالبان گرفتن مسوولیت غارت اموال و به آتش کشیدن خانه‌های باشندگان باغ شرکت را رد کرده اند، اما به گفته این سازمان، طالبان بارها با غیر نظامیان به اتهام همکاری با دولت افغانستان بد رفتاری و اقدمات مشابه کرده‌است.

دیدبان حقوق بشر، می افزاید که جنگجویان طالبان حدود دو هفته پیش وارد باغ شرکت شدند، با بلندگو‌ها از باشندگان این منطقه خواستند تا در مدت دو ساعت خانه‌های شان را ترک کرده و از آنجا بیرون شوند

گروه طالبان تا اکنون در مورد این اعلامیه دیدبان حقوق بشر اظهار نظر نکرده است.

این درحالیست که روز گذشته راس ویلسن سرپرست سفارت امریکا در کابل، گفت که حملات طالبان بر بخش‌های مختلف افغانستان، حقوق بشری مردم این کشور را نقض می‌کند.
آقای ویلسن در برگه توییتر خود نوشته است که دشواری‌های مردمی که با خشک‌سالی، فقر و ویروس کرونا مواجه اند، در نتیجه‌ی حملات طالبان زیاد می‌شود.


او از جنگجویان طالب خواسته است که با حسن نیت و اراده‌ی قوی برای یک توافق سیاسی مذاکره کنند که منجر به ختم دایمی جنگ در افغانستان شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала