لاوروف: خروج امریکا از افغانستان اذعان به شکست ماموریتش بود

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: خروج امریکا از افغانستان اذعان به شکست ماموریتش بود
لاوروف: خروج امریکا از افغانستان اذعان به شکست ماموریتش بود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.07.2021
عضو شوید
وزیر خارجه روسیه می‌گوید که ایالات متحده امریکا نیروهای خود را از افغانستان بیرون می‌کشد، در واقع به شکست خود اعتراف می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که امریکا سربازان خود را از افغانستان بیرون می‌کشد، در واقع اعتراف به شکست خود کرده است.

وی در دانشگاه فدرال خاور دور صحبت می‌کرد، گفت: امریکا فقط نیروهای خود را از افغانستان بیرون نمی‌کشد، آنها با خروج نیروهایشان عملاً اعتراف به شکست در ماموریت خود می‌کنند.

لاوروف: تماس امریکایی‌ها با روسیه در باره افغانستان فعال است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2021
لاوروف: روسیه آماده دفاع از متحدان خود در برابر تهدیدات ناشی از افغانستان است

با این حال، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که تهدید حملات تروریستی در افغانستان با توجه به خروج نیروهای امریکایی در حال افزایش است. به گفته وی، این امر به دلیل عدم تمایل دوت افغانستان به تشکیل یک دولت انتقالی است که براساس آن توافق شده بود و همچنان این واقعیت که واشنگتن امکان استفاده از راه نظامی را برای حل اوضاع در افغانستان حفظ می‌کند.

لاوروف همچنان گفت که سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) بلافاصله احتمال کمک به تاجیکستان را در صورت حمله شبه نظامیان از افغانستان ارزیابی خواهد کرد. وی گفت: اگر حمله‌ای به تاجیکستان (از سوی افغانستان) صورت گیرد، بلافاصله مورد ارزیابی سازمان پیمان امنیت جمعی قرار می‌گیرد.

وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که در صورت شکست روند سیاسی در افغانستان، محل هایی ایجاد می‌شود که شبه نظامیان داعش (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) کشیده می‌شوند. وی گفت که علاوه براین، داعش به منظور خاص در ولایت‌های شمالی افغانستان و در مرزهای متحدان ما قرار می‌گیرند.

پیشتر، لاوروف در مورد وخیم شدن سریع اوضاع در افغانستان گفته بود که مسکو برای جلوگیری از هر گونه اقدامات تهاجمی علیه متحدان خود در سازمان پیمان امنیت جمعی هر تلاشی از جمله استفاده از پتانسیل پایگاه نظامی در مرز تاجیکستان و افغانستان را انجام خواهد داد.

پیش از این، امریکا اعلام کرده بود که 90 درصد نیروهای خود را از افغانستان بیرون کرده است و قرار است روند خروج کامل نیروهای امریکایی از افغانستان تا اواخر ماه اگست به پایان برسد.

جو بایدن پیش از این گفته بود که تمام نظامیان امریکا تا 11 سپتمبر از افغانستان خارج خواهند شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала