واکنش امریکا به حضور هیات طالبان در تهران

© @https://twitter.comواکنش امریکا به حضور هیات طالبان در تهران
واکنش امریکا به حضور هیات طالبان در تهران - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.07.2021
عضو شوید
ایالات متحده از حضور نماینده‌های گروه طالبان در ایران استقبال کرده و می‌گوید که این اتفاق می‌تواند سازنده باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا، این نشست، روز گذشته با سخنرانی جواد ظریف، وزیر خارجۀ ایران، در تهران آغاز شد. یونس قانونی، معاون ییشین رییس‌جمهور افغانستان، کریم خرم، وزیر پیشین اطلاعات و فرهنگ و سلام رحیمی، مشاور رییس‌جمهور از اعضای هیئت سیاست‌گران افغان در نشست تهران بودند. هیئت طالبان را هم شیر محمد عباس ستانکزی رهبری می‌کرد.

دیدار هیات جمهوری افغانستان با هیات سیاسی طالبان در تهران - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2021
دیدار هیات جمهوری افغانستان با هیات سیاسی طالبان در تهران

درهمین حال، وزارت خارجه ایالات متحده امریکا به حضور هیات این گروه در تهران واکنش نشان داده، می‌گوید که این اتفاق می‌تواند سازنده باشد.

درعین حال، محمد نعیم وردک سخنگوی گروه طالبان در قطر با نشر اعلامیه‌ای در برگه توییتر خود، می‌گوید که هیات‌های دو طرف با درک مشترک، از خطرات ناشی از ادامهء جنگ و صدمه ایکه از آن متوجه سلامت کشور میشود، به موافقه رسیدند.

وردک افزوده است: دو طرف هم‌چنین توافق کرده‌اند که گفتگوها در "فضای صمیمانه" صورت گیرد تا "مواردی که ضرورت به‌مشوره‌دهی و وضاحت بیشتر دارد؛ مانند ایجاد مکانیزم گذار از جنگ به صلح دایمی، نظام اسلامی مورد توافق و نحوۀ دستیابی به آن، در نشست که به زودی برگزار خواهد شد، بحث شود.

این اعلامیه‌ طالبان درحالی به نشر رسیده است که در روزهای اخیر جنجگویان این گروه حمله‌های خود را در نقاط مختلف افغانستان افزایش داده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала