موضع‌گیری روسیه درمورد افغانستان

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر موضع‌گیری روسیه درمورد افغانستان
موضع‌گیری روسیه درمورد افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.07.2021
عضو شوید
وزیر خارجه روسیه، موضع این کشور در قبال افغانستان را اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه، در کنفرانس خبری درمورد موضع‌گیری بیان داشته است: "تا زمانیکه وضعیت کنونی در افغانستان جریان داشته باشد، روسیه هیچ کاری انجام نخواهد داد."
آقای لاوروف گفت: "در مورد انیکه "طالبان" پایگاه‌های مرزی در مرز با ایران و تاجیکستان را تصرف کرده اند باید گفت تا زمانی که این اتفاقات در خاک افغانستان اتفاق می افتد، ما قصد اتخاذ هیچ گونه اقدامی را نداریم، فقط تاکیدما بر آن است که جناح‌ها به یک توافق سیاسی که مردم افغانستان نیز خواهان آن است، برسند."
وی خاطر نشان کرد که مسکو نگران چالش‌های احتمالی به تاجیکستان است.

طرح 90 روزه طالبان برای اجتناب از جنگ، ماه‌ها ازسوی عبدالله خوانده نشده بود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.07.2021
طرح 90 روزه طالبان برای اجتناب از جنگ، ماه‌ها ازسوی عبدالله خوانده نشده بود

این درحالیست که هیات طالبان که روز گذشته به مسکو سفر کردند، در نتیجه مذاکرات با نماینده رئیس جمهور پوتین اطمینان داد که سربازان آنان قصد ندارند که تمامیت ایالات مرکزی آسیای مرکزی را زیر پا بگذارند.
8 جولای بین ضمیر کابلوف نماینده خاص رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و هیئت طالبان نشست صورت گرفت که در جریان آن وضع فعلی جمهوری اسلامی افغانستان و آینده مذاکرات بین الافغانی صورت گرفت.
جناح روسیه از تشدید تنش ها در مناطق شمالی افغانستان ابراز نگرانی کرده خواستار جلوگیری از گسترش آن در خارج از کشور شد. در مورد عدم نقض سرحدات کشورهای آسیای میانه توسط این گروپ و همچنین تضمین امنیت نمایندگی های دیپلماتیک و کنسولی کشورهای خارجی در خاک افغانستان از طالبان اطمینان حاصل شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала