امیرشاه نایب‌زاده، نماینده بادغیس در مجلس نماینده‌گان افغانستان، ممنوع‌الخروج شد

© Photo / Facebook account of Amir Shah Naibzadehامیرشاه نایب‌زاده، نماینده بادغیس در مجلس نماینده‌گان افغانستان، ممنوع‌الخروج شد
امیرشاه نایب‌زاده، نماینده بادغیس در مجلس نماینده‌گان افغانستان، ممنوع‌الخروج شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.07.2021
عضو شوید
منبعی در وزارت داخله افغانستان در صحبت با روزنامه 8صبح تأیید کرده است که امیرشاه نایب‌زاده، نماینده بادغیس در مجلس نماینده‌گان، ممنوع‌الخروج شده است.

به گزارش اسپوتنیک، پیش‌تر یک نوار صوتی از امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، نشر شده بود که صالح در آن نایب‌زاده را به تلاش برای سپردن ولایت (بادغیس) به طالبان متهم می‌کند.

صالح در این نوار صوتی به نایب‌زاده می‌گوید که گزارش‌های دقیق و مکرر برایش رسیده است که قوا را تشویق می‌کند تا به طالبان تسلیم شوند.

معاون اول ریاست جمهوری در این پیام صوتی با لحن تند به او یک ساعت وقت می‌دهد تا از اقدام خود ابراز پیشمانی کند در غیر آن به «جهنم» می‌فرستد.

امیرشاه نایب‌زاده با نشر ویدیویی گفته است که تماسی از امرالله صالح دریافت کرد که در آن به وی سخنان توهین‌آمیز گفته شده است.

نایب‌زاده می‌گوید که او دوبار بادغیس را از سقوط نجات داده است و صالح از او خواسته است که تا یک ساعت باید جنگ را متوقف کند.

این عضو مجلس نماینده‌گان خود را حامی و مدافع نظام خواند و از امرالله صالح خواسته است که این گونه «توهین» به هیچ کس نکند.

او حرکت امرالله صالح را غیرقانونی خوانده و گفته است که باید اسناد خود را به نهادهای عدلی و قضایی بسپارد تا از مجرای قانون با مجلس نماینده‌گان در میان گذاشته شود.

نایب‌زاده می‌گوید که در غیر این صورت او خود را به معاون اول ریاست جمهوری تسلیم نمی‌کند.

او از رئیس‌جمهور غنی نیز خواسته است که این موضوع را بررسی کند.

با این حال، امیرشاه نایب‌زاده می‌گوید که اتهام‌ها بر او ثابت شود، حاضر است در حضور مردم بادغیس اعدام شود.

این تماس تلفنی ممکن است پس از حمله طالبان به شهر قلعه نو، مرکز ولایت بادغیس صورت گرفته باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала