طرح 90 روزه طالبان برای اجتناب از جنگ، ماه‌ها ازسوی عبدالله خوانده نشده بود

© Photo / Twitter account of Abdullah Abdullahطرح 90 روزه طالبان برای اجتناب از جنگ، ماه‌ها ازسوی عبدالله خوانده نشده بود
طرح 90 روزه طالبان برای اجتناب از جنگ، ماه‌ها ازسوی عبدالله خوانده نشده بود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.07.2021
عضو شوید
گروه طالبان ادعا دارند که چند ماه قبل طرحی را به زلمی خلیل زاد دادند تا به طرف افغانی بدهد.

به گزارش اسپوتنیک، شهاب‌الدین دلاور سرپرست هیات نمایندگی گروه "طالبان"، امروز جمعه در کنفرانس خبری اظهار داشت که چند ماه قبل طرحی را به زلمی خلیل زاد دادند تا به طرف افغانی بدهد.
دلاور می‌گوید: هنگامیکه داکتر صاحب عبدالله را دیدم و پرسیدم، طرح ما برای تان رسید؟ به گفته او، داکتر عبدالله گفته است که طرح را دریافت کرده ولی هنوز نخوانده است.
در این طرح آمده بوده است که 90 روز از درگیری اجتناب کنند، به این شکل که به مراکز ولایات و ولسوالیها حمله نکنند و در مناطق مزدحم عملیات نظامی نداشته باشند، و بر سر نظام آینده با طرف مقابل گفتگو کنند.
هیات طالبان که روز گذشته به مسکو سفر کردند، در نتیجه مذاکرات با نماینده رئیس جمهور پوتین اطمینان داد که سربازان آنان قصد ندارند که تمامیت ایالات مرکزی آسیای مرکزی را زیر پا بگذارند.
8 جولای بین ضمیر کابلوف نماینده خاص رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و هیئت طالبان نشست صورت گرفت که در جریان آن وضع فعلی جمهوری اسلامی افغانستان و آینده مذاکرات بین الافغانی صورت گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала