Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

بازگشت مسی به ماراکانا؛ اعجوبه طلسم خواهد شکست؟

© REUTERS / HENRY ROMEROلئو مسی کاپیتان آرجانتین Soccer Football - Copa America 2021 - Group A - Argentina v Uruguay - Estadio Mane Garrincha, Brasilia, Brazil - June 18, 2021 Argentina's Lionel Messi
لئو مسی کاپیتان آرجانتین   Soccer Football - Copa America 2021 - Group A - Argentina v Uruguay - Estadio Mane Garrincha, Brasilia, Brazil - June 18, 2021 Argentina's Lionel Messi - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.07.2021
عضو شوید
لیونل مسی پس از شکست برابر آلمان، بعد از 7 سال دوباره به ورزشگاه ماراکانا باز می‌گردد.

به گزارش اسپوتنیک؛ لیونل مسی فردا با آرجانتین برای کسب اولین جام مهم خود در پنجمین فینال مقابل برزیل بازی خواهد کرد. او هفت سال پس از شکست مقابل آلمان به ماراکانا باز می‌گردد.

در 4 فینال قبلی او شکست خورده و حتی یک گل هم به ثمر نرسیده است. (نه برای او، نه برای هیچ یک از هم تیمی‌هایش.) نفرین لیونل مسی با پیراهن آلبی‌سلسته وزنی است که ستاره آرجانتینی سالها بر دوش خود یدک می‌کشد و به شدت تحت فشار قرار دارد.

این شنبه، در همان ماراکانا که در جام جهانی 2014 در وقت‌های اضافه مقابل آلمان شکست کرد، مسی نه تنها به مصاف برزیل نیمار می‌رود، بلکه باید بر بزرگترین ناامیدی خود غالب شود تا سرانجام پس از سه فینال کوپا آمریکا و یک جام جهانی، اولین جام خود را در یک تورنمنت رسمی با آرجانتین بدست آورد، در حالی‌که آرجانتین از سال 1993 تا کنون موفق به کسب آن نشده است.

آرجانتین

عبور از جاده ماراکانا آسان نبود و هیچ کس نگفت که قرار است چنین شود.

آنها بعد از بازی‌های خوب سرانجام در نیمه نهایی مقابل کلمبیا در ضربات پنالتی به سختی برنده شدند و این بازی انرژی شاگردان اسکالونی را به شدت تضعیف نمود تا برترین تیم محبوب این مسابقات در فینال با برزیل روبرو شود.

برزیل

سلسائو با رهبری نیمار راه کاملا متفاوت تا فینال داشت. تیته از زمان شکست در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 2018 برابر بلجیمِ بدون شکست، 5 سال در سلطه مطلق قاره بوده است. او قهرمان کنونی کوپا آمریکا است، این تیم با پیروزی‌های کامل در مرحله مقدماتی آمریکای جنوبی برای رسیدن به قطر و از این دوره از مسابقات برای آزمایش سیستم‌اش و دادن دقایق بیشتر، از بازیکنان تعویضی استفاده کرد، گویی که مرحله آماده سازی برای جام جهانی بعدی را دارند.

رهبران خطوط:

گل‌ها:

مسی 4 | نیمار 2

کلین شیت

امیلیانو مارتینز 10 | ادرسون موراس 9

پاس‌ها

مسی 5 | نیمار 3

خطاهای انجام شده

لاوتارو مارتینز 10 | گاربریل ژسوس 11

خطاهای دریافت شده

مسی 22 | نیمار25

کارت‌های زرد

جیوانی لوسلسو 2 | گابریل باربوسا 1

توپ‌های بازیابی شده

امیلیانو مارتینز 40 | فرد 44

عبور در هر مسابقه

مسی 34.3 | فرد 59.0

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала