رسانه: امریکا تعداد کارکنان سفارت خود در کابل را کاهش خواهد داد

© Photo / U.S. Embassy Kabulرسانه: امریکا تعداد کارکنان سفارت خود در کابل را کاهش خواهد داد
رسانه: امریکا تعداد کارکنان سفارت خود در کابل را کاهش خواهد داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.07.2021
عضو شوید
روزنامه امریکایی وال استریت ژورنال گزارش روز جمعه (9 جولای) داد که به دلیل ناامنی در افغانستان، واشنگتن در حال بررسی کاهش تعداد پیمانکاران سفارت خود در کابل است.

به گزارش اسپوتنیک، یک منبع آگاه به این روزنامه گفته است که واشنگتن در حال حاضر تدوین برنامه‌های کاهش کارکنان سفارت خود در کابل «با توجه به وخیم شدن اوضاع امنیتی» در افغانستان است. در صورت اجرا این برنامه، شاهد کاهش قابل توجهی در تعداد پیمانکاران امریکایی و افغانی خواهیم بود.

سفارت امریکا در کابل: ما هیچ برنامه ای برای بستن سفارت نداریم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.07.2021
سفارت امریکا در کابل: ما هیچ برنامه ای برای بستن سفارت نداریم

براساس برآورد این روزنامه، اکنون حدود چهار هزار نفر در سفارت امریکا در کابل مشغول کار هستند. این افراد شامل دیپلمات‌ها، پیمانکاران و سایر پرسنل هستند. در بین کارمندان سفارت حدود 1.4 هزار امریکایی وجود دارد.

منبع می‌گوید: ما نمی‌خواهیم ماموریت خود را آنقدر کاهش دهیم که نتوانیم کارهای مهم و ضروری دیپلماتیک را انجام دهیم.

همانطور که روزنامه در اوایل ماه جاری گزارش داد، مقامات نظامی و وزارت امور خارجه امریکا برنامه‌های تخلیه پرسنل سفارت خود در کابل را سرعت بخشیده اند.

یادآوری می‌کنیم، که بایدن در 14 اپریل از برنامه خود برای آغاز خروج نیروهای امریکایی از افغانستان در ماه می و تکمیل آن تا 11 سپتمبر خبر داد. این تصمیم با تعهدات واشنگتن برای بازگرداندن نیروهای خود به خانه تا اول ماه می 2021، که در توافق نامه فبروری سال 2020 در دوحه (قطر) بین دولت پیشین ایالات متحده و طالبان (گروه ممنوع در روسیه) به امضا رسیده است، متفاوت است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала