ترس آمریکا از شکست در جنگ آینده

CC0 / / Здание Пентагона в США
Здание Пентагона в США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.07.2021
عضو شوید
کارشناس نظامی آمریکا شکست ایالات متحده در جنگ احتمالی آینده را پیش بینی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مارک گانزینگر، متخصص نظامي آمریکا، مدیر ارزیابی نظریه های امیدوار کننده در موسسه پژوهش های هوافضای میچل و دگروال بازنشسته نیروی هوایی آمریکا  در مقاله‌ی برای نشریه Defense News ابراز عقيده نموده که كمبود بودجه  برای نيازهاي فعلي نيروهاي مسلح آمريكا ممكن است منجر به شکست "در جنگ آينده" شود، زيرا به عقیده وی ارتش آمريكا فاقد قابليت هاي مقابله با دشمن توسعه يافته و اطمينان از بازدارندگي هسته‌ی است.

وی در ادامه می‌نویسد:  مدل توسعه که در چارچوب  آن تعداد نیروهای مسلح ایالات متحده به نفع هزینه های اجرای طرح های جدید و با برنامه ریزی برای خرید آنها در آینده کاهش می یافت، خطر بروز مشکلات در آینده نزدیک را به وجود می آورد.

فاش شدن استراتژی آمریکا در صورت جنگ با روسیه و چین 
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.07.2021
فاش شدن استراتژی آمریکا در صورت جنگ با روسیه و چین

مدل توسعه ، که در آن از اندازه نیروهای مسلح ایالات متحده به نفع هزینه ها برای اجرای پروژه های طرح های جدید و با برنامه ریزی برای خرید آنها در آینده کاهش می‌یافت، در آینده خطر بروز یک سری مشکلات  را باعث می‌شد.

گانزینگر که پیش از این همچنین کارمند ستاد فرماندهی وزارت دفاع ایالات متحده بود در مقاله خود خاطرنشان كرد كه یك دوره 30 ساله "كوچك سازی برای توسعه" منجر به این واقعیت شده است كه اندازه نیروهای مسلح آمریكا آنقدر كاهش یافته است كه این كاهش با رشد توانایی های فن آوری جدید جبران نمی شود .

به طور خاص ، گانزینگر یادآور می شود که نیروی هوایی فعلی بمب افكن های استراتژیك B-52 ، B-1B  و B-2 نمی تواند بیش از 30 پرواز در روز را انجام دهد، در حالی كه در سال 1991 در طی عملیات طوفان صحرا فقط B-52 ها هر روز 50 پرواز انجام می دادند . گانزینگر گفت: "جلوگیری از حمله چین به تایوان یا حمله روسیه به بالتیك به  چنان نیروهای آمریكایی نیاز دارد كه بتوانند حملات دقیق گسترده ای را انجام دهند و ظرف چند ساعت حمله هوایی را آغاز كنند."

به گفته نویسنده این مقاله، عدم پاسخ سریع خرد کننده به چنین تهاجمی "تأثیر مخربی" بر ایالات متحده خواهد داشت. بنابراین، عدم امکان جلوگیری از تلاش چین از تصرف تایوان یا برقراری تسلط آن در قسمت غربی اقیانوس آرام ؛ خطر پایین آمدن وضعیت ایالات متحده را تا سطح قدرت نظامی دوم در این منطقه به همراه خواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала