دو ولسوالی‌ در شمال کشور از طالبان پس گرفته شدند

© رخنامه وزارت دفاع ملی دو ولسوالی‌ در شمال کشور از طالبان پس گرفته شدند
 دو ولسوالی‌ در شمال کشور از طالبان پس گرفته شدند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.07.2021
عضو شوید
نیروهای دولتی ولسوالی علی‌آباد کندز و ولسوالی یفتل پایین را دوباره به تصرف شان درآورده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، وزارت دفاع ملی پس از چاشت امروز شنبه اعلام کرد که نیروهای دولتی ولسوالی علی‌آباد در ولایت کندز و ولسوالی یفتل پایین در ولایت بدخشان را دوباره به تصرف شان درآورده‌اند.

وزارت دفاع افغانستان: پایگاه هوایی بگرام به ارتش افغانستان تحویل داده شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.07.2021
وزارت دفاع افغانستان: پایگاه هوایی بگرام به ارتش افغانستان تحویل داده شد

این دو ولسوالی اخیرأ بدست طالبان افتاده بودند.

محمد هیکل، ولسوال علی‌آباد کندز گفت: «ما با مورال قوی حالا هم آماده استیم نقاط دیگر که باقی مانده است را هم در کنترل خود بگیریم».

همزمان با این، منابع محلی می‌گویند که ولسوالی‌های سرخ پارسا و شیخ‌علی در ولایت پروان، شورابک در ولایت کندهار و الیشنگ در ولایت لغمان در کمتر از بیست وچهار ساعت گذشته به دست طالبان افتاده‌اند.

عبدالمتین قدوسی، عضو شورای ولایتی پروان بیان داشت: «فشار زیاد بود سرشان و ناگزیر شدند با مخالفین بپیوندند و ولسوالی‌ها را تسلیم کردند».

در همین حال، باشنده‌گان غزنی می‌گویند که افزایش حمله‌های طالبان بر شهر غزنی آنان را نگران ساخته‌است.

این در حالی است که اخیرأ چندین ولسوالی غزنی بدست طالبان افتاده‌اند. آن‌چه‌که منابع می‌گویند، اکنون نبردها در بخش‌هایی از حوزه‌های اول، پنجم و ششم شهر غزنی ادامه دارند.

امیر محمد، باشندۀ غزنی اظهار داشت: «خیلی پریشانی را برای مردم پیش کرده‌است و کار و بار خوب نیست. گرسنگی به باور آورده است».

علی، باشندۀ دیگر غزنی نیز افزود: «امیدوار استم که دولت مرکزی به غزنی توجه کند و نیروها را بیشتر بسازد.»

اما نیروهای دولتی اطمینان می‌دهند که جلو رسیدن طالبان را به شهر غزنی می‌گیرند.

سمیع مایار، افسر نیروهای ویژۀ پولیس در غزنی گفت: «از وطن تان دفاع کنید. طوری دفاع کنید که آماده‌گی کامل داشته باشید و همیشه ایستاده‌گی کنید».

فضل احمد شیرزاد، فرمانده پولیس غزنی نیز افزود: «می‌جنگیم در برابر دشمن و اجازه نمی‌دهیم که دشمن سر مردم غزنی و در کل افغانستان ظلم  کند».

از سویی هم، رییس‌جمهور، طالبان را مسؤول ادامۀ خشونت‌ها می‌داند و می‌گوید که روزانه دو صد تا شش صد تن در جنگ کشته می‌شوند.

رییس‌جمهور که امروز برای افتتاح میدان هوایی ولایت خوست به این ولایت رفته بود، گفت: «پشت دروازه دوزخ ایستاد شدی یانه؟ این که هر روز دوصد تا چهار صد و شش صد افغانان کشته شود، فایده این به کی می‌رسد».

وزارت دفاع ملی می‌گوید که در یک شبانه روز گذشته در عملیات‌های نیروهای دولتی در بخش‌هایی از کشور بیش از ۱۹۰طالب کشته و در حدود صد تن دیگر زخمی شده‌اند. اما طالبان وارد شدن این همه تلفات را به افراد شان رد می‌کنند.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала