"نقطه عطف" جنگنده های F-35 آمریکا مشخص شد

© Photo / Public domain/Robert Sullivan"نقطه عطف" جنگنده های F-35 آمریکا مشخص شد
نقطه عطف جنگنده های F-35 آمریکا مشخص شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.07.2021
عضو شوید
در سال 2036 عملیات نیروی هوایی ،سپاه تفنگداران دریایی و نیروی دریایی ایالات با استفاده از جنگنده های نسل پنجم F-35 Lightning II به نقاط اوج خود می رسد که اگر هزینه های عملیات آنها در سطح فعلی باقی بماند می تواند مشکلاتی را در زمینه استفاده از آنها ایجاد کند.

به گزارش اسپوتنیک، Defense News در مقاله‌ی با اشاره به گزارش اداره حسابرسی ایالات متحده، این دوره را به عنوان "نقطه عطف" برای این جنگنده های نسل پنجم تعیین کرده است.

سلاح جنگ بی‌رحمانه آمریکا مشخص شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.03.2021
جنگنده نسل ششم/سلاح "جنگ بیرحمانه" آمریکا

در صورت حفظ مخارج  فعلی برای نگهداری از جنگنده های  F-35 Lightning II، فاصله بین هزینه های واقعی و برنامه ریزی شده برای  ترمیم و نگهداری آنها  به شش میلیارد دالر خواهد رسید.

نشریه در ادامه خاطرنشان می کند که برای جلوگیری از به بار آمدن هزینه های تامین نشده در بودجه؛ لازم است تا سال 2036 هزینه نگهداری از این جنگنده ها در  نیروی هوایی 47 درصد (4.4 میلیارد) ، در سپاه تفنگدارن در یایی  26 درصد (900 میلیون) و در نیروی دریایی  14 درصد (655 میلیون)  دالر کاهش یابد.

به گفته  این نشریه  پنتاگون و پیمانكار اصلی آن، لاكهید مارتین رویكردهای مختلفی برای كاهش هزینه های F-35 Lightning II روی دست دارند.

جنگنده های لاکهید مارتینجنگنده های  F-35 Lightning II یک هواپیمای پنهان‌کار، تک‌سرنشین و تک‌موتوره است که در وهلهٔ اول برای مأموریت‌های هجومی هوا به سطح طراحی شده اما توانایی انجام مأموریت‌های شناسایی و دفاع هوایی را نیز دارد. جنگنده های  F-35 3 مدل اصلی دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала