تبدیل فضولات انسانی به انرژی در کوریای جنوبی + ویدیو

© Photo / unist.officialتبدیل فضولات انسانی به انرژی در کوریای جنوبی + ویدیو
تبدیل فضولات انسانی به انرژی در کوریای جنوبی + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.07.2021
عضو شوید
افراد با استفاده از توالت یکی از دانشگاه‌های کوریای جنوبی می‌توانند هزینه یک «گیلاس» قهوه، کمی خوراکی یا یک کتاب را بپردازند، چون در این دانشگاه فضولات انسانی به انرژی تبدیل می‌شود و منابع مورد نیاز بخش‌های مختلف ساختمان را تامین می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه استریتس تایمز، «چو جائه-وئون»، استاد مهندسی شهر و محیط زیست موسسه ملی علوم و فناوری «اولسان» (UNIST) توالتی سازگار با محیط زیست طراحی کرده که به آزمایشگاه وصل می‌شود و از فضولات انسانی برای تولید برق، زیست‌گاز و کود کشاورزی استفاده می‌کند.

این توالت که «BeeVi» نام گرفته، از یک پمپ خلاء کمک می‌گیرد تا مدفوع را با حداقل مصرف آب به یک محفظه زیرزمینی بفرستد. آن‌جا میکروارگانیسم‌ها از فضولات انسانی متان می‌سازند که در نهایت به انرژی مورد نیاز ساختمان دانشگاه، گاز آشپزخانه، سیستم گرمایش آب و سلول‌های سوختی اکسید جامد تبدیل می‌شود.

استاد دانشگاه اولسان ارز مجازی جدیدی به نام «Ggool» ساخته که در زبان کره‌ای به معنای عسل است. او به کسانی که از این توالت استفاده می‌کنند، روزانه 10 واحد Ggool پاداش می‌دهد.

دانشجویان با کمک این ارز می‌توانند از محیط دانشگاه مواد خوراکی یا کتاب بخرند. کافیست اقلام مدنظر خود را از فروشگاه بردارند و در هنگام خروج کد QR پرداخت را با اپلیکیشن Ggool اسکن کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала