Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

جوکوویچ در کمینِ رکورد نادال و فدرر

© REUTERS / GONZALO FUENTESنواک جوکوویچ با رافائل نادال Serbia's Novak Djokovic with Spain's Rafael Nadal before their semi final match
نواک جوکوویچ با رافائل نادال     Serbia's Novak Djokovic with Spain's Rafael Nadal before their semi final match  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.07.2021
عضو شوید
نواک جوکوویچ تنیسور صربستان می‌خواهد تا با کسب گرند اسلم ویمبلدون، شمار جام‌های خود را به عد 20 برساند و به سومین تنیسور برتر تاریخ بدل شود.

به گزارش اسپوتنیک؛ چراغ‌ها فردا در تمام باشگاه‌های انگلستان خاموش می‌شوند تا همه شاهد مسابقه نسل سوم در یک فینال گرند اسلم در این فصل باشند. نواک جوکوویچ که قبلا دانیل مدودف را در اوپن استرالیا و استفانوس تسیسیپاس را در رولان گاروس شکست داده بود، اکنون نوبت به ماتئو برتینی رسیده که به دنبال شکست مرد شماره یک است تا به اولین عنوان‌اش در ویمبلدون دست یابد. تنیسور ایتالیایی پس از شکست دادن هورکاچ در مرحله نیمه نهایی؛ گفت: "کار من تمام نشده است اکنون که در فینال هستم، جام را می‌خواهم."

برای تنیسور صربستانی این سومین قهرمانی پیاپی او در لندن و بیستمین تاج گرند اسلم وی در تاریخ این بازی‌ها خواهد بود که او را به رکورد دو مرد بزرگ دنیای تنیس یعنی راجر فدرر و رافائل نادال هرکدام با 20 گرنداسلم برابر می سازد.

نواک قبل از شروع مسابقات گفته بود که قصدش ادامه بُردن "گرند اسلم" است و در حال حاضر، او در مسیر درستی قرار دارد.

نواک جوکوویچ در کنفرانس مطبوعاتی قبل از فینال با تأکید گفت: "به همین دلیل است که من در اینجا مسابقه می‌دهم. همه چیز در فینال ممکن خواهد بود، اگرچه واضح است که تجربه در کنار من است ولی بازی سختی خواهد بود، گرچه من برای نبرد آماده هستم."

جوکوویچ اظهار داشت که نمی‌خواهد اشتباه کند زیرا برتینی یازده مسابقه پیاپی بدون شکست در زمین داشته و قهرمان کاملاً جدید مسابقات کوئینز است. این سومین دیدار این دو تنیسور خواهد بود - آخرین دیدار شان در یک چهارم نهایی اخیر بازی‌های رولان گاروس بود که با پیروزی‌های تیم بلگراد همراه بود.

یکی دیگر از نکات مورد علاقه در فینال ویبلمدون اما حضور ماریا سیچاک خواهد بود، که در 130 سال تاریخ‌ بازی‌ها به عنوان اولین داور زن یک فینال مردان را قضاوت خواهد کرد.

او با پانزده سال تجربه، فینال زنان 2014 و 2017 را نیز قضاوت کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала