نه به امارت؛ طالبان خواهان ایجاد حکومت "افغان شمول اسلامی" اند

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر نه به امارات؛ طالبان خواهان ایجاد حکومت "افغان شمول اسلامی" اند
نه به امارات؛ طالبان خواهان ایجاد حکومت افغان شمول اسلامی اند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.07.2021
عضو شوید
عضو هئیت گفتگوکننده طالبان می گوید که حکومت " افغان‌شمول اسلامی" تغییرات اساسی را در زندگی، زنان، کودکان و مردان افغانستان خواهد آرود.

سهیل شاهین عضو هئیت گفتگوکننده طالبان در تازه‌ترین صحبت اش با خبرگزاری اسپوتنیک افغانستان، گفت زمانی تغییرات اساسی در زندگی شهروندان افغانستان خواهد آمد که یک حکومت "افغان شمول اسلامی" ایجاد گردد.

 طالبان: آتش بس پس از برقراری یک حکومت فراگیر به دست می‌آید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.07.2021
حکومت افغان شمول اسلامی؛ گفتگوی تازه شاهین با اسپوتنیک افغانستان

او تاکید دارد که ایجاد این نوع حکومت افغان‌ها یک کشور آزاد و مستقل خواهند داشت و می‌توانند با صلح و آرامش در کشور شان زندگی کنند.

آقای شاهین می افزاید که در این حکومت حقوق اساسی زنان از جمله درس و تحصیل در چارچوب اصول اسلامی حفظ خواهد شد.
این عضو هئیت گفتگوکننده طالبان در خصوص حقوق زنان افغانستان افزود که آنان حق دارند تا سطح دوکتورا تحصیل کنند، اما از بعضی از مناطق افغانستان این شاید بخاطر شرایط آن ناممکن باشد.
قابل ذکر است که چند روز پیش، محمد نعیم وردک سخنگوی گروه طالبان در قطر در رشته توییتری اعلام کرده بود که هئیت چهار نفره وارد مسکو اند. این هئیت در این سفر با ضمیر کابلوف، نماینده ویژه، رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان دیدار گفتگو نموده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала