آمادگی شرکت BioNTech برای ساخت واکسن جدید کرونا طی 100 روز

© AP Photo / Jae C. Hongآمادگی شرکت BioNTech برای ساخت واکسن جدید کرونا طی 100 روز
آمادگی شرکت  BioNTech برای ساخت واکسن جدید کرونا طی 100 روز - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.07.2021
عضو شوید
شرکت دارو سازی بیو ان تک " BioNTech "برای ساخت واکسن جدید ضد ویروس کرونا اعلام آمادگی نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، اوگور شاهین مدیرعامل و بنیانگذار شرکت داروسازی «بیو.ان.تک» و اوزلَم تورجی، پزشک ایمنی‌شناسی آلمانی ترک‌تبار، که پیش ازاین در همکاری با «فایزر» واکسن کرونا را تولید کرده بودند در صحبت با روزنامه فرانسوی ECO اعلام نمودند که متخصصان این شرکت آماده تولید واکسن علیه سویه های جدید ویروس کرونا در طی صد روز می‌باشند.

به گفته شاهین، شرکت تمام فناوری های را در اختیار دارد که قبلاً اثربخشی خود را ثابت کرده و به متخصصان امکاناتی را فراهم می‌سازد که در صورت نیاز واکسن جدیدی را در مدت 100 روز ایجاد کنند.

هشدار دانشمندان در مورد خطر بیماری کشنده مغز پس از دریافت واکسین فایزر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.04.2021
هشدار دانشمندان در مورد خطر بیماری کشنده مغز پس از دریافت واکسین فایزر

با این حال، وی خاطرنشان می‌سازد که قبل از اینکه دارو برای استفاده در دسترس قرار گیرد ، باید توسط مقامات نظارتی و نهادهای دولتی مربوطه آزمایش شود.

مدیرعامل شرکت داروسازی «بیوان تک» در پاسخ به این سوال که آیا واکسن BioNTech موجود در برابر تمام گونه های ویروس کرونا موثر است یا خیر،  خاطرنشان کرد که باید با استفاده از فناوری پیام رسان RNA این شرایط را با شرایط جدید سازگار کنند. به گفته او ، این فناوری قبلاً به طور مكرر در جریان تحقیقات سرطان شناسی آزمایش شده است.

شاهین گفت که این شرکت اکنون در حال بررسی سرم خون افراد واکسینه شده است تا مشخص کند آیا واکسنی که قبلاً توسط وی ایجاد شده است قادر به محافظت در برابر ویروس کرونا است.

اوگور شاهین گفت واکسن در برابر 30 گونه جدید از جمله گونه جهش‌یافته در بریتانیا آزمایش شده است و بررسی‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که در برابر اکثر آن‌ها اثربخشی خوبی دارد. به گفته او، در موارد اندکی از اين گونه‌های جهش‌يافته، اثربخشی واکسن کمی پایین‌تر است..

واکسن ساخته شده توسط بیو ان ‌تک نخستین واکسنی بود که در دسامبر 2020 در اتحادیه اروپا مجوز گرفت. در ابتدا به این دلیل که روش به کار رفته در تولید واکسن یک فناوری جدید بود، این محصول با انتقادهای فراوانی روبرو شد.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала