اولین سفر میلیاردر بریتانیایی به فضا+ویدئو

© Youtube / Virgin Galacticریچارد برانسون میلیاردر بریتانیایی
ریچارد برانسون میلیاردر بریتانیایی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.07.2021
عضو شوید
پرواز ریچارد برانسون و همراهانش به فضا آغازی بر نسل جدیدی از تروریزم فضائی خواهد بود که می‌تواند دنیا را تغییر دهد.

 به گزارش اسپوتنیک، میلیاردر بریتانیایی، بنیانگذار ویرجین گالکتیک Virgin Galactic))، ریچارد برانسون روز یکشنبه 11 جولای با طیاره راکتی خود VSS Unity به فضا رفت. در ابتدا پرتاب برای ساعت 13:00 به وقت گرینویچ برنامه ریزی شده بود، اما به دلیل شرایط بد آب و هوائی یک ساعت و نیم به تعویق افتاد.

این اولین پرتاب ویرجین گالکتیک با ترکیب کامل سرنشین‌‌ها است. همراه با برانسون، مربی ارشد فضانوردی ارشد ویرجین گالکتیک، بت موزس، انجینر ارشد عملیات، کالین بنت و معاون روابط با دولتSirish Bundle  و همچنین دو خلبان - دیو مک کی و مایکل ماسوچی حضور دارند.

​شرکت ویرجین گالکتیک یک برنامه جامع و تقریبا کامل را از سفر امروز منتشر کرده است؛ ضمن اینکه علاقه‌مندان می‌توانند پخش زنده این سفر فضایی را از طریق یوتیوب و فیسبوک این شرکت مشاهده کنند.

طبق برنامه اعلام شده، پرواز ما با برخاستن آرام از باند شروع می‌شود و سفینه فضایی و سفینه مادر با یکدیگر اوج می‌گیرند و تقریبا به ارتفاعی کمتر از 50 هزار فوت (15240 متر) می‌رسند. سفینه‌ها پس از عبور از ضخیم‌ترین لایه‌های جو، به مقدار زیادی سوخت برای رسیدن به فضا احتیاج ندارند. به این بخش از پروسه پرتاب Air-Launch می‌شود.

پس از این مرحبه، پیلوت سفینه فضایی را از سفینه اصلی آزاد می‌کند. انجن راکتی سفینه فضایی مشتعل می‌شود و این وسیله را با سرعت کمی بیش از یک ماخ به فضا می‌فرستد. با رسیدن به فضا و خاموش ‌شدن انجن، رنگ‌های خارج از پنجره از آبی به نیلی و به سیاه نیمه‌شب تغییر می‌کنند.

در نهایت، تقریباً 300 هزار فوت (91440 متر) بالاتر از سطح زمین، کابین به یک زمین بازی تبدیل می‌شود تا حس بی‌وزنی ایجاد شود. می‌توان اطراف ازجمله کره زمین را از طریق 17 پنجره سفینه به نظاره بنشینید. همچنین 16 کمره در داخل کابین هر لحظه تجربه شما را به‌صورت HD به ثبت می‌رساند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала