Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

سه بازیکن انگلیس هدف توهین‌های نژادپرستانه؛ تحریم شبکه‌های اجتماعی هم کارساز نبود

© REUTERS / LAURENCE GRIFFITHSتیم ملی انگلیس در یورو 2020 Soccer Football - Euro 2020 - Semi Final - England v Denmark - Wembley Stadium, London, Britain - July 7, 2021 England's Harry Kane celebrates scores their second goal with teammates
تیم ملی انگلیس در یورو 2020   Soccer Football - Euro 2020 - Semi Final - England v Denmark - Wembley Stadium, London, Britain - July 7, 2021 England's Harry Kane celebrates scores their second goal with teammates  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.07.2021
عضو شوید
فدراسیون فوتبال انگلیس ضمن ابراز انزجار از توهین‌های نژادپرستانه به بازیکنان رنگین‌پوست تیم ملی، از آنان حمایت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، پس از اینکه جیدن سانچو، مارکوس رشفورد و بوکایو ساکا موفق نشدند تا پنالتی‌های خود را در دیدار مقابل ایتالیا به گل تبدیل کنند، در شبکه‌های اجتماعی هدف توهین‌های نژادپرستانه طرفداران تیم ملی انگلیس قرار گرفتند تا فدراسیون فوتبال انگلیس با انتشار بیانیه‌ای، این اقدام را محکوم کند.

رحیم استرلینگ بازیکن منچسترسیتی  Russia World Cup England Training - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.05.2021
توهین نژادی استرلینگ و واکر پس از شکست در فینال

در بیانیۀ فدراسیون فوتبال انگلیس آمده است:«نمی‌دانیم چطور باید بگوییم که چنین رفتارهای مشمئز کننده‌ای در این ورزش جایی ندارد و هرچه در توان داریم را به کار خواهیم بست تا شاهد چنین حملاتی نباشیم. از دولت و افراد مسئول می‌خواهیم تا حتی در زندگی واقعی این افراد نیز تنبیهات سختی در نظر بگیرند تا دیگر شاهد چنین برخوردهایی نباشیم. همچنین شبکه‌های اجتماعی نیز باید مسئولیت‌پذیر باشند و از دسترسی چنین افرادی به حساب‌های کاربری خود جلوگیری کنند.»

بوریس جانسون نخست وزیر امروز در توییتی ضمن محکوم کردن توهین های نژادی به بازیکنان رنگین پوست تیم ملی فوتبال انگلیس نوشت: از این تیم انگلیس باید به مثابه قهرمانان تجلیل کرد نه آنکه در رسانه های اجتماعی به آنها توهین شود.

این در حالی است که لیگ برتر فصل گذشته را با شعار «جایی برای نژادپرستی نیست» آغاز کرده بود و تمامی باشگاه‌های انگلیسی دست به تحریم یک هفته‌ای شبکه‌های اجتماعی زده بودند. اقداماتی که برای حذف این پدیده کارساز نبوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала