Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

پایان انتظار 53 ساله آتزوری توسط مانچینی؛ تاج گذاری ایتالیا در یورو‌ پیش چشمان شاهزاده ویلیامز

© REUTERS / Laurence GriffithsИгроки сборной Италии празднуют выход в финал после победы в серии пенальти
Игроки сборной Италии празднуют выход в финал после победы в серии пенальти - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.07.2021
عضو شوید
دو تیم ملی فوتبال انگلیس و ایتالیا دیدار نهایی یورو 2020 را امشب در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار کردند.

به گزارش اسپوتنیک؛ دیدار نهایی رقابت‌های یورو 2020 امشب از ساعت 11:30 به وقت  کابل در ورزشگاه ومبلی لندن میان دو تیم ملی ایتالیا و انگلیس راه اندازی شد که سرانجام این بازی در 90 دقیقه و نیز وقت های اضافه 1-1 مساوی شد اما ایتالیا با حساب 3-2 در ضربات پنالتی به برتری رسید تا قهرمان یورو 2020 شود.

قبل از آغاز بازی ادر زننده گل قهرمانی پرتگال در سال 2016، جام قهرمانی یورو را وارد ورزشگاه کرد و سپس بازیکنان دو طرف ابتدا زانو زدند و سپس کار را شروع کردند.

 

هنوز بازیکنان درست نتوانسته بودند زمین را درست لمس کنند و هواداران آماده تماشا نشده بودند که در میان سردرگمی دفاع ایتالیا، روی ارسال بلند کیران تریپیر توپ به لوک شاو رسید و مدافع سه‌شیرها بدون تعلل به آن ضربه زد و توپ را به گوشه دروازه جای داد تا اولین گل بازی به سود انگلیس به ثمر برسد.

در مهم‌ترین لحظات بود که جورجینیو ستاره ایتالیا در دقیقه 22 دچار آسیب دیدگی شد ولی همچنان در زمین ماند و تا پایان تعویض نشد.

در دقیقه 35 بازی فرصت برای کیه‌زا از دست رفت، جایی که او با توجه به برخورد با بازیکنان حریف، بیرون از محوطه جریمه به سمت دروازه شلیک کرد.

هنوز بازی آرام نشده بود که لوک شاو توپ را خیلی زود به دروازه ایتالیا رساند و از میان پای مدافع آتزوری فرستاد، ولی هم تیمی‌اش نتوانست از آن استفاده کند.

با وجود سرعت بالای بازی و انجام خطاهای بازیکنان دو طرف، نیمه اول را سه‌شیرها با برتری به رختکن رفتند.

در نیمه دوم که نیمه مربیان هست، همه چشم‌ها به سمت روبرتو مانچینی بود که چه برنامه‌ی روی دست دارد و این انتظار نیز تقریبا به جا بود.

با آغاز نیمه دوم که هنوز چند دقیقه‌یی سپری نشده بود، خطای رحیم استرلینگ روی اینسنیه سبب شد تا داور در بیرون محوطه جریمه برای ایتالیا ضربه آزاد اعلام نماید که شماره 10 آتزوری آنرا بافاصله اندک از دروازه، به بیرون زد.

سپس در دقیقه 61 بازی کیه‌زا خط دفاعی انگلیس را برهم زد و توپی را به سمت دروازه شوت زد که پیکفورد با هوشیاری و به موقع آنرا دفع نمود.

ولی در دقیقه 67 بازی برنامه مانچینی به ثمر نشست. روی ارسال کرنر در دقیقه 67 بود که بونوچی مدافع ایتالیایی هواداران انگلیس را به سکوت وا داشت. زیرا او در لحظه‌ای که پیکفورد شوت کیه‌زا را دفع نمود و به تیرک برخورد کرد، در برگشت به موقع خود را به توپ رساند و آنرا وارد چارچوب نمود تا همه چیز به تساوی کشیده شود.

فشار بی امان ایتالیا پس از گل تساوی بیشتر شد و هر لحظه انگلیس بیشتر احساس خطر می‌کرد. در دقیقه 74 بازی فرصت خوبی برای دومنیکو براردی رقم خورد ولی ضربه چیپ او با تک به تک شدن همراه پیکفورد، از بالای دروازه به بیرون رفت.

در ادامه ساوت گیت دو تعویض انجام داد تا بتواند بر بازی تسلط یابد که ایتالیا هنوز هم این فرصت را به آنها نداد، مخصوصاٌ کیه‌زا که بارها و بارها تا امر گل‌زنی پیش رفت. ضمن این‌که در یک ضد حمله در دقیقه 79، سه بازیکن انگلیس او را در میان شان گرفتند و اجازه ندادند به دروازه برسد و این امر سبب مصدومیت این بازیکن گردید. می رفت تا وی به تعویض اجباری برای لاجوردی‌ها بدل شود اما به کارش آرام آرام ادامه داد ولی تنها چند دقیقه دوام آورد و با اشک از زمین بازی بیرون رفت تا برناردیسکی جایگزین او در خط حمله شود.

در ادامه اما اینسینه روی کالوین فیلپس خطا کرد که داور با کارت زرد او را مجازات نمود.

پس از آن و با وجود 6 دقیقه زمان تلف شده، هیچ توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا دو تیم برای 30 دقیقه دیگر در دو نیمه 15 دقیقه‌یی بازی کنند.

در نیمه اول وقت‌های اضافه روبرو مانچینی اینسینه را بیرون کشید و به جای او بلوتی را به زمین فرستاد، سپس لوکاتلی را جایگزین مارکو وراتی کرد.

در این نیمه انگلیسی‌ها تلاش کردند تا از فرصت میزبانی و جو ورزشگاه به سود خود استفاده کنند که تلاش‌های شان مثمر ثمر نبود. زیرا در ادامه تلاش‌های این تیم و درمهم‌ترین صحنه، کایل واکر کرنر را در دقیقه ششم وقت‌های اضافه ارسال کرد که پس از دفع مدافعان ایتالیا توپ به فیلپس رسید و او با یک استاپ سینه ضربه زد که جایی را نگرفت.

در ادامه ایتالیا خیلی زود یک ضد حمله را شکل داد که در نهایت آنرا هری مگوایر بدون نتیجه گذاشت. ساوت گیت اما جک گریلیش را به جای میسون مونت به ترکیب اضافه کرد تا نتیجه بگیرد.

در دقیقه 103 بازی این ایتالیا بود که تا امر گل‌زنی پیش رفت اما بلوتی با پرش بلند به توپ نرسید.

فشار آتزوری همچنان ادامه داشت ولی سرانجام نیمه اول وقت‌های اضافه هم با حساب تساوی پایان یافت.

در نیمه دوم وقت‌های اضافه نیز با وجود تلاش‌های دو طرف، گلی به ثمر نرسید تا قهرمان در ضربات پنالتی مشخص شود. امری که دو تیم پس از 90 دقیقه باور داشتند به آن می‌رسند.

اما جالب بود که ساوت گیت دو ستاره جوان منچستری (راشفورد و جیدون سانچو) را در دقیقه 117 به زمین آورد تا در ضربات پنالتی گل‌زن کم نداشته باشد و هیچ فرصتی را از دست ندهد.

سرانجام نیمه دوم وقت‌های اضافه نیز بدون گل خاتمه یافت تا قهرمان در ضربات پنالتی مشخص شود.

در ماراتن پنالتی‌ها قرعه بنام ایتالیا خورد تا پنالتی اول را بزند که طی آن براردی، بونوچی، برناردیسکی ضربات شان را گل کردند اما شوت‌های آندره بیلوتی و جورجینیو را پیکفورد به خوبی دفع نمود تا انگلیس در جام بماند.

ولی این پایان کار نبود زیرا تنها هری کین و هری مگوایر برای انگلیس گل کردند و شوت‌های راشفورد، سانچو و ساکا را دوناروما دفع نمود تا ایتالیا بعد از 53 سال به جام قهرمانی یورو دست یابد و برای دومین بار قهرمان اروپا شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала