کمک‌های اتحادیه اروپا به افغانستان ادامه می‌یابد

© AP Photo / Pool / Francois Lenoirکمک‌های اتحادیه اروپا به افغانستان ادامه می‌یابد
کمک‌های اتحادیه اروپا به افغانستان ادامه می‌یابد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.07.2021
عضو شوید
اتحادیه اروپا قصد دارد پس از اتمام خروج نیروهای امریكا و ناتو، به افغانستان در زمینه ثبات اوضاع كمك كند.

به گزارش اسپوتنیک، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست شورای اتحادیه اروپا در سطح وزرای خارجه اظهار داشت که اتحادیه اروپا برای ثبات اوضاع در افغانستان کمک‌های خود را پس از خروج نیروهای امریکایی نیز ادامه می‌دهد.

واکنش اتحادیه اروپا به برنامه ایران برای غنی سازی ۶۰ درصدی اورانیوم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.05.2021
اتحادیه اروپا: پس از خروج نظامیان به ماموریت خود در افغانستان ادامه می‌دهیم

بورل گفت: "وزرای خارجه، از طالبان خواستند که در روند گفتگوهای صلح شرکت کنند، آنها همچنین از جامعه جهانی خواسته اند تا کمک های لازم را در اختیار افغانستان قرار دهند. من در مورد اوضاع با بسیاری از بازیگران منطقه بحث خواهم کرد و در روزهای آینده در یک کنفرانس سطح بالای آسیای مرکزی و جنوبی در تاشکند که در آن رئیس جمهور افغانستان نیز است اشتراک خواهیم کرد. اتحادیه اروپا در نظر دارد پس از عقب نشینی ارتش غربی، در تثبیت کشور کمک کند."
بایدن در 14 اپریل از برنامه خود برای آغاز خروج نیروهای امریکایی از افغانستان در ماه می و تکمیل آن تا 11 سپتامبر خبر داد. این تصمیم با تعهدات واشنگتن برای بازگرداندن نیروهای خود به خانه تا اول ماه می 2021، که در توافق نامه فیبروری گذشته در دوحه (قطر) بین دولت پیشین ایالات متحده و طالبان (ممنوع در روسیه) به ثبت رسیده است، متفاوت است.
این در حالی است که در ماه‌های اخیر حملات طالبان بر ولایت‌های مختلف افزایش یافته است، تا جایی که این گروه نزدیک به 40 ولسوالی را در ولایت‌های مختلف در کنترول گرفته اند. هم‌زمان با افزایش حملات طالبان، بسیج‌های مردمی در سراسر افغانستان نیز شکل گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала