عضو مجلس: طالبان در مناطق زیر ادارۀشان، دختران جوان را با زور نکاح‌ می‌کنند

© Photo / ارگعضو مجلس: طالبان در مناطق زیر ادارۀشان، دختران جوان را با زور نکاح‌ می‌کنند
عضو مجلس: طالبان در مناطق زیر ادارۀشان، دختران جوان را با زور نکاح‌ می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.07.2021
عضو شوید
خبرهایی دربارۀ محدودیت‌هایی که این گروه به زنان در مناطق زیر ادارۀشان وضع کرده‌اند، پخش می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سلام وطندار، عبدالستار حسینی، عضو مجلس نماینده‌گان در نشست عمومی امروز این مجلس افزوده است که طالبان با پخش اعلامیه‌یی گفته‌اند که دختران بالاتر از ۱۴ سال و زنان بیوۀ پایین‌تر از ۴۵ سال را به کمیسیون فرهنگی این گروه معرفی کنند تا به نکاح افراد این گروه درآیند.

رئیس استخبارات طالبان کشته شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.07.2021
رئیس استخبارات طالبان کشته شد

حسینی از بزرگان اقوام خواسته است تا در همکاری با نیروهای امینی علیه طالبان قیام کنند.
ازسوی هم، حلیمه صدف کریمی، دیگر عضو مجلس نماینده‌گان نیز با ابراز نگرانی می‌گوید که وضعیت زنده‌گی مردم در مناطق شمال کشور نگران‌کننده است.
به گفتۀ او، طالبان در مناطق شمال با پخش اعلامیه‌یی گفته‌اند که هر خانواده باید یک دختر بالای ۱۲ سال‌ را به نکاح جنگ‌جویان این گروه درآورد.
به باور حلیمه صدف کریمی، وضع این محدودیت‌ها در برابر زنان، تجاوز مستقیم محسوب می‌شود. «خاموشی خانۀ ملت، خاموشی مردم را نشان می‌دهد. یک قوه در مقابل ظلمی که در برابر زنان و مردم افغانستان روان است، کاملاً خاموش است. شما شاید از قوانین و دستوراتی که در مناطق تحت تسلط طالبان در مورد مردم و زنان وضع شده، خبر داشته باشید.»
این در حالی است که در ماه‌های اخیر حملات طالبان بر ولایت‌های مختلف افزایش یافته است، تا جایی که این گروه نزدیک به 40 ولسوالی را در ولایت‌های مختلف در کنترول گرفته اند. هم‌زمان با افزایش حملات طالبان، بسیج‌های مردمی در سراسر افغانستان نیز شکل گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала