فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در افغانستان از سمتش کنار خواهد رفت

© https://www.facebook.com/Gen-Austin-S-Millerفرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان از سمتش کنار خواهد رفت
فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان از سمتش کنار خواهد رفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.07.2021
عضو شوید
در یک اقدام نمادین پایان جنگ آمریکا، جنرال آستین میلر ایالات متحده از فرماندهی در افغانستان کناره گیری خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اکونومیک‌ تایمز، آستین میلر در مراسمی پیش از پایان رسمی ماموریت نظامی آمریکا در افغانستان که ۳۱ اگست خواهد بود، به آخرین جنرال چهار ستاره ارتش آمریکا در این کشور جنگ زده تبدیل خواهد شد.

دیدار و گفت و گوی استولتنبرگ با اسکات میلر درباره بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.07.2021
دیدار و گفت و گوی استولتنبرگ با اسکات میلر درباره بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان

جنرال کنت مک‌کنزی، فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا که بر نیروهای آمریکایی در عراق، افغانستان و سوریه نظارت دارد، برای تاکید بر کمک آتی آمریکا به نیروهای امنیتی افغانستان به کابل سفر کرده است.

مک‌کنزی در جمع گروه کوچکی از خبرنگاران گفت: مسلما این نسبت به گذشته بسیار متفاوت میشود. نمیخواهم آن را کوچک نشان دهم اما ما قرار است از آنها حمایت کنیم.

به اعتقاد این جنرال آمریکایی، به نظر می‌رسد طالبان به دنبال یک "راهکار نظامی" باشد. او گفت مراکز ولایت‌ها در معرض خطر قرار دارند اما تاکید کرد نیروهای امنیتی افغان که تحت حمایت آمریکا هستند "برای مبارزه سخت در این مناطق مصمم هستند."

حتی پس از خروج جنرال آستین میلر، مک‌کنزی می‌تواند تا ۳۱ اگست مجوز حملات هوایی آمریکا علیه طالبان را در حمایت از دولت اشرف غنی، رئیس جمهوری تحت حمایت غرب افغانستان صادر کند. اما پس از آن تمرکز او روی عملیات‌های مبارزه با تروریسم علیه القاعده و داعش خواهد بود.

با این حال قانونگذاران دموکرات، الیسا اسلوتکین، که سابقا از مقام‌های ارشد پنتاگون بود، در این باره تردید دارد. او می‌گوید بسیاری از قانونگذاران به دنبال دریافت پاسخ‌هایی از دولت بایدن هستند که چطور آمریکا می‌خواهد در آینده توطئه القاعده علیه ایالات متحده را شناسایی کند. او گفت: من نمی‌خواهم که آنها به کل جهان بگویند که برنامه روز بعد از خروج چیست اما فکر می‌کنم اهمیت دارد که حداقل ما جزئیاتی را در جلسات خصوصی متوجه شویم.

جنرال آستین میلر ۶۰ ساله در حالی افغانستان را ترک می‌کند که بیش از دیگر جنرال‌های آمریکایی در این کشور حضور داشته است.   

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала