یونسکو: صخره‌های مرجانی در معرض نابودی قرار دارند

© Depositphotos.com / Filipefrazaoیونسکو: ضحره‌های مرجانی در معرض نابودی قرار دارند
یونسکو: ضحره‌های مرجانی در معرض نابودی قرار دارند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.07.2021
عضو شوید
دولت اسکات موریسون این پیام را به عنوان "تئوری توطئه" تفسیر کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مقام‌های استرالیا از پذیرفتن از بین رفتن "صخره‌های مرجانی" در اقیانوس آرام خودداری می‌کنند. همچنان مخالف حفاظت آن توسط بزرگترین اقتصاد دنیا اند. رئیس یونسکو که ادعا می‌شود مظنون اساسی به تشدید تهدید بخاطر از بین رفتن این صخره‌ می‌باشد. در این خصوص گاردین می‌نویسد.

در جون 2021، محیط زیست شناسان سازمان ملل متحد توصیه های را برای صخره‌های مرجانی که سواحل شمال شرقی استرالیا موقعیت دارد بیان کردند. این موقعیت بخاطر تغییر آب و هوا خطرناک اعلام شد. دولت اسکات موریسون این پیام را به عنوان "تئوری توطئه" تفسیر کرد.

دولت استرالیا بدین باور است که صخره‌ در معرض خطر جدی قرار ندارد و هشدارهای زیست محیطی مربوط به منافع سیاسی چین است که از 16 تا 31 جولای ریاست چهل و چهارمین جلسه کمیته میراث جهانی را فوژو بر عهده دارد. استرالیا می خواهد که نمایندگان یونسکو  قبل از تصمیم گیری از صخره‌ بازدید کنند.

مقام های سازمان ملل می گوید: "ثبت صخره‌ به عنوان خطر انقراض، فرصتی است تا دولت استرالیا با تغییرات آب و هوا همراه با دیگر کشورهای جهان مبارزه  کند و از ارزش دارایی دریایی محافظت کند".

دانشمندان تأكید می كنند، دولت موریسون ضمن رد توصیه های یونسكو، این واقعیت را نادیده می گیرد كه بیشتر آنها براساس گزارش های فنی و علمی است كه توسط خود مقامات استرالیا تهیه شده است. اسناد نشان می دهد که طی دهه گذشته، وضعیت صخره بدتر شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала