صالح: دشمن نه شش متر قد دارد و نه بالدار است؛ زیر تاثیر تبلیغات نروید

© Photo / Facebook account of ARGصالح
صالح - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.07.2021
عضو شوید
معاون اول ریاست جمهوری در یادداشتی تحولات اخیر در کشور و دلایل سقوط ولسوالی‌ها را توضیح داده است.

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری امروز (دوشنبه 21 سرطان) در صفحه فیسبوکش   در یادداشتی نوشته است که اکنون کار منظم روی تثبیت بیش‌تر و جمع‌آوری اطلاعات قابل اقدام در مورد «نفوذی‌ها – منافقین داخل صف و موریانه صفت‌های زیر بیرق» ادامه دارد.

آقای صالح در ادامه این یاداشت نوشته: «در این روزها باید از خیال پردازها و پندارگرایان  دوری گرفت. آنچه من انجام می دهم. نیاز به عمل است حتا اگر کوچک.  کیستند، از کجا حمایه می شوند، دنبال چه هستند، چه زشتی هایی را در ذهن دارند و استراتیژی شان به خاطر تسخیر زمین و اذهان چیست موضوعات تکراری اند.

از جانب دیگر، امرالله صالح می‌گوید:«دشمن نه شش متر قد دارد و نه بالدار است. زیر تاثیر تبلیغات نروید.»

او نوشته که «موضوع در یک کلمه خلاصه می شود، طالبان دشمن ما است. از هرچه در توان داریم برای نابودسازی این دشمن دریغ نباید کنیم. اینکه در لحظه های دشوار قرار داریم مبرهن است.»

صالح - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.07.2021
صالح به وکیل بادغیس: کثیف! به جهنم روانت می‌کنم + صدا

صالح می گوید که در عین حال از دید سیاسی فرصت های بزرگ وجود دارد. تمام اقوام، تمام ولایات و اکثر نیروهای سیاسی (به جز از مستمری گیران پاکستان) طرفدار کامیابی و سرفرازی ارتش ملی کشورند. 

معاون اول رئیس جمهور افزوده: این فرصت استثنایی است. قوای مسلح افغانستان مرکزی ترین نقش را در ذهن ملت برای خود ترسیم کرده است. حتا آشکار شدن خلاها در هفته های اخیر از احترام مردم برای این نیروی با افتخار نکاسته است.

صالح گفته که «طالب یک گروه است که برای بسته ای از منافع مخلوط می جنگد، ولی در هر حال یک گروه است. حاکمیت گروه در افغانستان ناممکن است، حتا اگر زمین بیشتر را تسخیر کند.»

او خاطرنشان کرده که همین اکنون بسیاری از مردم در ساحات تحت سلطه آنها (طالبان) به فغان آمدند. پرسیده می شود که دلیل تحولات اخیر چیست؟ دلایل زیادی دارد و عمده ترین آن جابه‌جایی ناسنجیده قوت ها یا به اصطلاح تعبیه بود که اساس آن قضاوت نظامی نبود. حضور ضعیف در صدها نقطه به جای حضور قوی در چند نقطه. در پهلوی  ده ها دلیل نظامی حداقل همین بخش نیز مد نظر گرفته نشده بود. 

به گفته او، از دید تشکیلاتی طالبان به سه بخش تقسیم می‌شود و بخش اول آن افراد آموزش دیده هستند که به صورت مستقیم از جانب مفرزه‌های «ستردرستیز پاکستان از پشاور – کویته و نقاط دیگر» رهنمایی می‌شوند.

بخش دوم به گفته او، افراد محلی اند که زیر نام کمیسیون نظامی کار می‌کنند، اما بخش سوم افراد «جذب و احضارشده» هستند که از روحیه پایین رنج می‌برند.

با این حال، صالح گفته است که بخش اول که قوت اصلی طالبان است، آموزش‌های شبیه به لشکر طیبه را در کمپ‌های رسمی ارتش پاکستان می‌بینند.

معاون ریاست جمهوری در پایان تأکید کرده است که کار به سرعت روی استقرار و سرانجام جمع کردن بساط طالبان جریان دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала