اثربخشی واکسن "اسپوتنیک وی" بالای انواع جدید ویروس کرونا ثابت شد

© Sputnik / Vladislav Vodnev /  مراجعه به بانک تصاویر اثربخشی واکسن "اسپوتنیک وی" بالای انواع جدید ویروس کرونا ثابت شد
اثربخشی واکسن اسپوتنیک وی   بالای انواع جدید  ویروس کرونا ثابت شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.07.2021
عضو شوید
بر اساس یک مطالعه ، اثر بخشی واکسن روسی "اسپوتنیک وی" بالای گونه های جدید و جهش یافته ویروس کرونا مثبت ثابت شد.

 به گزارش اسپوتنیک، مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروب شناسی گامالیا، وزارت بهداشت و صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه، نتایج مطالعه فعالیت خنثی سازی سرم خون گرفته شده از افراد واکسینه شده با واکسن "اسپوتنیک وی - Sputnik V" علیه گونه های جدید ویروس  SARS-CoV-2 را مثبت اعلام کردند.

واکسیناسیون با این دارو تیتر آنتی بادی خنثی کننده محافظتی در برابر سویه های جدید از جمله گونه های Alpha B.1.1.7 (که اولین بار در انگلستان شناسایی شد) گونه Beta B.1.351  (که نخستین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد) گونه Gamma P.1 (که بار نخست در برزیل شناسایی شد) و همچنان گونه های هندی - Delta B. 1.617.2  و B.1.617.3  و انواع B.1.1.141  و B.1.1.317  (که در مسکو با جهش در حوزه اتصال گیرنده شناسایی شده است) ایجاد می کند.  

روش تحقیق مبتنی بر ارزیابی فعالیت خنثی سازی (VNA) با استفاده از ویروس زنده است که امکان دستیابی به استاندارد های "طلایی" یا به عباره دیگر، قابل اطمینان ترین داده ها را فراهم می کند.

Vials labelled COVID-19 Coronavirus Vaccine and sryinge are seen in front of displayed Johnson&Johnson logo in this illustration taken, February 9, 2021 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.07.2021
هشدار متخصصان آمریکایی: واکسن جانسون اند جانسون اندکی پس از تطبیق باعث اختلال عصبی نادر می‌شود

در طی مطالعه، BHA  سرم خون انسان پس از واکسیناسیون با اسپوتنیک وی بر روی نمونه های انتشار یافته بین المللی، با BHA در برابر سویه اصلی B.1.1.1 مقایسه شد. برای این مطالعه، سرم خون افراد واکسینه شده با هر دو اجزای واکسن "اسپوتنیک وی" جمع آوری شد.

 روش مطالعه مرکز تحقیقات ملی  اپیدمیولوژی و میکروب شناسی گامالیا، در تاریخ 12 جولای در مقاله‌ی در مجله معتبر بین المللی  Vaccines منتشر شده است.

این آزمایش ارتباط مستقیمی با اثر واکسن ندارد.

داده های به دست آمده نشان می دهد که واکسن " اسپوتنیک وی" خواص محافظتی خود را در برابر گونه های جدید حفظ می کند. کاهش میزان فعالیت خنثی کننده داروی "اسپوتنیک وی" بالای برخی از گونه ها در مقایسه با داده های منتشر شده تولید کنندگان سایر واکسن ها، که قبلا اثر بخشی داروهای شان در مقابله با گونه های جدید  ویروس کرونا تأیید کرده بودند، به طور قابل توجهی کمتر است.

مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروب شناسی گامالیا، به طور فعال در حال بررسی انواع های جدید ویروس کرونا SARS-CoV-2 برای ارزیابی BHA و اثر بخشی واکسن "اسپوتنیک وی" هنگام پدیدار شدن ویروس  در مناطق مختلف جهان است.

 این مرکز در همکاری با صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه، همچنین در حال بررسی امکان ساخت واکسن "کوکتل" با سایر تولیدکنندگان برجسته با استفاده از اولین جز داروی "اسپوتنیک وی" هستند.

گفتنی است امروز واکسن "اسپوتنیک وی" در 67 کشور با بیش از 3.5 میلیارد نفر جمعیت ثبت شده است. داده های تنظیم کنندگان در تعدادی از کشورها، از جمله مکزیک، آرژانتین، صربستان، بحرین، مجارستان، سان مارینو، امارات متحده عربی و سایر کشورها، که در هنگام واکسیناسیون جمعیت به دست آمده است ، نشان می دهد که واکسن روسی "اسپوتنیک وی" یکی از امن ترین و بیشترین است واکسن های م موثر علیه ویروس کرونا است.

الکساندر گینزبورگ رئیس موسسه ویروس شناسی گامالیا می‌گوید: "مطالعات ما نتایج خوبی را برای تأثیر واکسن "اسپوتنیک وی" در برابر گونه  های جدید SARS-CoV-2 نشان می دهد. ما اطلاعات بیشتر  در مورد توانایی ویروس کرونا به تبدیل شدن به گونه های جهش یافته و انتشار  آنهادر سراسر جهان دریافت می کنیم. امروز واکسن "اسپوتنیک وی" یکی از موثر ترین دارو ها علیه ویروس کرونا و انواع جدید است که به لطف یک رویکرد منحصر به فرد مبتنی بر استفاده از دو ناقل آدنو ویروس مختلف است".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала