Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

استعدادهای برجسته یورو 2020؛ پدیده بارسا گُل سر سبد + عکس

© REUTERS / Jose Manuel VidalМатч между сборными Словакии и Испании на Евро-2020 в Севилье
Матч между сборными Словакии и Испании на Евро-2020 в Севилье - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.07.2021
عضو شوید
رقابت‌های یورو 2020، فرصتی بود تا برخی از بازیکنان جوان که به تازگی به تیم‌های ملی شان دعوت شده بودند، خودی نشان دهند و توجه‌ها را به سمت خود جلب کنند.

به گزارش اسپوتنیک، جام ملت‌های اروپا همیشه رقابتی مناسب برای ظهور بازیکنان جوان در عرصه ملی بوده و این بار نیز پدیده‌های جدید ظهور کردند و خودشان را به عنوان استعدادهای برتر این جام به جهانیان معرفی کردند.

در این گزارش استعدادهای برتر یورو را به شما معرفی خواهیم کرد.

پدری

بدون شک در یورو 2020، پدری ستاره جوان تیم ملی اسپانیا و باشگاه بارسلونا، یکی از بازیکنانی بود که خودی نشان داد و به عنوان بهترین بازیکن جوان این رقابت‌ها نیز معرفی شد.

پدری با بازی تهاجمی و دفاعی برای تیم ملی اسپانیا خوش درخشید و نقش مهمی در صعود لاروخا به نیمه نهایی داشت.

دوناروما

جیانلوئیجی دوناروما، دروازه بان 22 ساله ایتالیا که به عنوان بهترین بازیکن این مسابقات شناخته شد، در ضربات پنالتی برابر اسپانیا و انگلیس خوش درخشید و نقش او بسیار مهم بود.

این تورنمنت فرصت خوبی برای این استعداد جوان بوده است تا همچنان خودش را به عنوان دروازه‌بان بزرگ معرفی کند و حالا به نظر می رسد که قصد دارد در روزهای آینده انتقال خود به پاریسن جرمن را نهایی کند.

شیک

پاتریک شیک با گلزنی از راه دور در برابر اسکاتلند که از فاصله 55 متر و 44 سانتی متر به ثمر رسید، نام خود را در رقابت‌های یورو ماندگار کرد و رکورد دار گُل زده از راه دور شد.

وی با ثبت 5 گل در این رقابت‌ها مشترکاً با کریستیانو رونالدو به عنوان بهترین گلزن رقابت‌های یورو شد ، اما یک پاس گل ستاره پرتگالی سبب شد تا جایزه به شیک نرسد.

View this post on Instagram

A post shared by Patrik Schick (@p_schicky)

دامفریس

گرچه دنزل دامفریس نتوانست از دور دوم رقابت‌ها پیش برود، اما مدافع کناری هالندی با ثبت نمایش های برجسته مقابل اوکراین و اتریش، هنوز به عنوان یکی از استعدادهای برجسته یورو شناخته می‌شود.

دامسگارد

دانمارک علی رغم از دست دادن بهترین بازیکن خود (کریستین اریکسن) در اوایل مسابقات، در ادامه مبارزه خارق‌العاده ای انجام داد و قبل از اینکه در دیدار مقابل انگلیس کوتاه بیایند، تا نیمه‌نهایی درخشش خوبی داشتند.

میکل دامسگارد، هافبک 21 ساله، در تیم ملی خود اثر بسیار مثبت از خود به جای گذاشت و با گلزنی برابر دو تیم روسیه و انگلیس، توجه بسیاری از باشگاه‌های انگلیس را به خود جلب کرد.

ساکا

بوکایو ساکا برای اولین بار در مرحله گروهی رقابت‌های یورو مقابل جمهوری چک کارش شروع کرد  و در این مسابقات اثر مثبتی در خط حمله انگلیس داشت و به کشورش کمک کرد تا به فینال برسد او اگر آن پنالتی مهم که سبب قهرمانی ایتالیا شد را خراب نمی‌کرد شاید به عنوان استعداد برتر یورو و بهترین بازیکن جوان این رقابت‌ها شناخته می‌شد.

کیه‌زا

فدریکو کیه‌زا تنها 23 سال دارد و در این مسابقات یکی از چراغ‌های درخشان ایتالیا بود که در نیمه نهایی مقابل اسپانیا گلزنی کرد و همچنین قبل از مصدومیت در ومبلی باعث ایجاد مشکلات واقعی در خط دفاعی انگلیس شد.

گوزنس

رابین گوزنس، مدافع کناری آتالانتا در پیروزی 4-2 آلمان مقابل پرتگال در مرحله گروهی با یک گل و یک پاس گل نام خود را ثبت کرد و نشان داد که چه استعداد نابی است.

View this post on Instagram

A post shared by Robin Gosens (@robingosens)

اسپینازولا

یکی از بازیکنان برجسته ایتالیا، لئوناردو اسپینازولا، در دقیقه 79 در دور  یک چهارم نهایی مقابل بلجیم از ناحیه تاندون آشیل آسیب دید و ادامه تورنمنت را از دست داد. با این وجود، او در اوایل مسابقات برابر ترکیه و اتریش نمایش های قابل توجهی ارائه داد.

مهله

یوآكیم مئله از دانمارك موفق شد برابر روسیه و ولز گُل‌های مهمی به ثمر برساند و او با یك پاس خیره كننده خارج از محوطه جریمه برابر جمهوری چک  نقشی مهمی در یورو بازی کرد و برای کشورش بسیار مهم بود.

لوکاتلی

در سن 23 سالگی، مانوئل لوکاتلی در اوایل مسابقات عملکرد چشمگیری داشت، اما بعداً حضور ستاره‌های باتجربه وی اجازه هنرنمایی بیشتری پیدا نکرد و در مراحل اساسی نیمکت نشین بود.

لوکاتلی به دنبال جدایی از ساسولو است و یوونتوس به شدت با این هافبک خلاق در ارتباط است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала