گزینه جدید برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا

© Flickr / NIAIDگزینه جدید برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا
گزینه جدید برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.07.2021
عضو شوید
دانشمندان راهی برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا پیدا کرده‌اند.

چین: آغاز گسترش کرونا از چند نقطه در دنیا بوده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.06.2021
چین: آغاز گسترش کرونا از چند نقطه در دنیا بوده است
به گزارش اسپوتنیک، زیست شناسان استرالیایی با مهندسی ژنتیک موفق به سرکوب تولید مثل ویروس SARS-CoV-2 در سلولهای انسانی شده اند.

نویسندگان مقاله مجله Nature Communications بر این باورند، که روش پیشنهادی آنها گامی مهم در مبارزه با کووید - 19 خواهد بود. 

این یافته بر اساس پژوهش سال 2019 زمانی که دانشمندان مرکز سرطان پیتر مک کالوم در ملبورن ابزاری را برای ویرایش ژن CRISPR ایجاد کردند که RNA های غیرطبیعی را که باعث سرطان در کودکان می شوند، از بین می برد صورت گرفته است. اکنون  همراه با همکاران موسسه عفونت و مصونیت پیتر دوهرتی در دانشگاه ملبورن ثابت کرده اند، که این مورد برای سرکوب گسترش ویروس RNA SARS-CoV-2 نیز مناسب است.

ابزار ویرایش ژن بر اساس آنزیم CRISPR-Cas13b ساخته شده است، که به RNA های هدف متصل شده و بخشی از ژنوم مورد نیاز برای همانند سازی درون سلول را از بین می برد. نویسندگان اثربخشی این روش را در آزمایشگاه - در شرایط  in vitro - روی سلولهای انسانی آلوده آزمایش کردند. آنها موفق به سرکوب گسترش نوع های گوناگون ویروس، از آن میان سویه های جدید طبقه بندی شده، بر اساس طبقه بندی سازمان بهداشت جهانی، به عنوان گروهی با بالاترین ارزیابی تهدید شدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала