جان باختن 11 گردشگر در حال سلفی گرفتن از اثر صاعقه در هند

© AFP 2023 / Rakesh Bakshiبیش از 30 نفر در بنگله دیش به اثر صاعقه کشته شدند
بیش از 30 نفر در بنگله دیش به اثر صاعقه کشته شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.07.2021
عضو شوید
طی یک شبانه روز گذشته، دست کم 60 تن در دو ایالت «راجستان» و «اوتار پرادش» هند از اثر برخورد رعد و برق جان خود را از دست دادند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از NDTV اواخر هفته گذشته، مناطقی از شمال هند را باران های موسمی همراه با رعد و برق فرا گرفت. 41 نفر در اوتار پرادش قربانی صاعقه شدند. بیشتر این حوادث در مناطق روستایی به وقوع پیوست و بیشترین قربانیان این حادثه را زنان و کودکان تشکیل داده است.

احساس یک نوجوان امریکایی پس از اصابت با صاعقه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.08.2018
احساس یک نوجوان امریکایی پس از اصابت با صاعقه

همچنان بر اثر رعد و برق یازده نفر از کسانی که در حال گرفتن «عکس سلفی» بر روی یک برج تاریخی در «جیپور» هند بودند  نیزجان خود را از دست دادند.

گفته شده است در زمان وقوع حادثه، حدود 27 نفر روی برج دیدبانی این قلعه تاریخی بودند که تعدادی از آن‌ها هنگام رعد وبرق به پایین برج پریده‌اند. به گزارش یک افسر ارشد پلیس بیشتر جان‌باختگان این حادثه جوان بودند.

در نتیجه بارش شدید باران در یک روستا، منزل مسکونی یک خانوا ده دچار ریزش شد که در نتیجه آن سه نفر به شمول یک کودک هشت ساله جانشان را از دست داد.

با شروع فصل باران‌های موسمی که از ماه جون آغاز و تا ماه سپتامبر به طول می‌انجامد در کشور هند، مرگ و میر ناشی از رعد و برق افزایش می‌یابد.

اداره هواشناسی هند گفته است : «از سال 1960 مرگ و میر ناشی از رعد و برق در این کشور دو برابر شده که یکی از دلایل آن بحران آب و هوایی است.»

در سال 2018 در ایالت «آندرا پرادش» در جنوب هند، اداره هواشناسی، تنها در مدت 13 ساعت، 36 هزار و 749 رعد و برق را ثبت کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала