دیدار عبدالله عبدالله با فرمانده سنتکام روی حمایت نیروهای امنیتی افغانستان

© https://www.facebook.com/AFGHANCEدیدار عبدالله عبدالله با فرمانده سنتکام روی حمایت نیروهای امنیتی افغانستان
دیدار عبدالله عبدالله با فرمانده سنتکام روی حمایت نیروهای امنیتی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.07.2021
عضو شوید
فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی امریکا، سنتکام، در دیدار با رییس شورای عالی مصالحه ملی کشور بر ادامه همکاری‌های مشترک، حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان و نیز حمایت از تلاش‌های مبارزه با دهشت‌افگنی تأکید کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، فرانک کنت مک ‌کنزی، فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان و ستاد فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) می‌گوید که کشورش به حمایت خود از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان ادامه می‌دهد.

شورای عالی مصالحه‌ی ملی با نشر خبرنامه‌ای گفته که آقای مک‌کنزی این موضوع را امروز (سه‌شنبه، ۲۲ سرطان) در دیدار با عبدالله عبدالله، رییس این شورا در کابل مطرح کرده است.

به نقل از خبرنامه، او گفته است: «ایالات متحده‌ی امریکا در فصل جدید روابط خود به ادامه‌ی همکاری‌های مشترک با جمهوری اسلامی افغانستان، ارایه‌ی کمک و مشوره به نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان و حمایت از تلاش‌های مبارزه با دهشت‌افگنی ادامه می‌دهد».

دیدار عبدالله عبدالله با رئيس اکادمی دیپلوماسی امریکا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.07.2021
دیدار عبدالله عبدالله با رئيس اکادمی دیپلوماسی امریکا

فرمانده سنتکام همچنین تأکید کرده است که قضیه‌ی افغانستان راه‌حل نظامی ندارد و یگانه راه‌حل مناسب برای آن، مذاکره و گفت‌وگو به‌جای جنگ و افزایش خشونت‌ها است.

عبدالله عبدالله هم با قدردانی از کمک‌های امریکا برای افغانستان و ادامه‌ی این کمک‌ها به نیروهای امنیتی و دفاعی کشور ابراز امیداوری کرده که در فصل جدید روابط و همکاری‌ها میان دو کشور و تغییر در رهبری نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان، همکاری‌های مشترک میان قوای مسلح دو کشور تقویت و گسترش یابد.

آقای عبدالله همچنین با فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان از تحولات در روند صلح صحبت کرده و گفته است که مردم افغانستان  خواهان برقراری صلح عادلانه و پایدار در کشور اند.

او تأکید کرده است که هیچ نیرویی نمی‌تواند اراده‌ی خود را به‌زور بر مردم افغانستان تحمیل کند و طالبان با درس‌گرفتن از تاریخ، باید از این فرصت برای رسیدن به صلح استفاده کنند.

فرانک کنت مک‌کنزی روز گذشته به‌عنوان فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان به کارش آغاز کرد. او در مراسم عهده‌دارشدن فرماندهی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان بر دوام حمایت‌های کشورش از نیروهای امنیتی و دفاعی افغان هم تأکید کرده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала