والی های دایکندی و بامیان معرفی شدند

© Sputnik / Z. Safari والی های دایکندی و بامیان معرفی شدند
 والی های دایکندی و بامیان معرفی شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.07.2021
عضو شوید
در پی سقوط برخی از ولسوالی ها، مرادعلی مراد والی دایکندی و محمدطاهر زهیر والی بامیان شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، اداره مستقل ارگان های محلی اعلام کرده که محمدطاهر زهیر به عنوان والی بامیان و جنرال مراد علی مراد به عنوان والی دایکندی معرفی شده اند.

بر اساس پیشنهاد اداره مستقل ارگان های محلی و حکم شماره ۱۳۳۱ ریاست جمهوری، محمد طاهر زهیر به عنوان والی ولایت باميان مقرر گردیده است.

این اداره همچنین گفته که مطابق به حکم شماره ۱۳۳۰ مقام عالی ریاست جمهوری، سترجنرال مراد علی مراد با حفظ رتبه نظامی به عنوان والی ولایت دایکندی تعیین شده است.

مرادعلی مراد رتبه‌ نظامی سترجنرالی دارد. او پیش از این به‌عنوان معاون رییس ستاد ارتش، معین ارشد امنیتی وزارت داخله و فرمانده گارنیزیون کابل ایفای وظیفه کرده است.

محمدطاهر زهیر نیز سابقه‌ بیش از پنج سال ولایت در بامیان را دارد. او برای مدت یک سال به‌حیث سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ نیز کار کرده است.

پیش از این رشیده شهیدی به‌عنون والی دایکندی و سید انور رحمتی به‌عنوان والی بامیان کار می‌کردند.

این افراد در حالی به عنوان والی در دایکندی و بامیان تعیین می شوند که در یک ماه اخیر این دو ولایت، شاهد افزایش حملات طالبان بوده است. گزارش شده که ولسوالی های کهمرد و سیغان ولایت بامیان به تصرف طالبان درآمده است. همچنین جنگجویان طالبان در هفته های گذشته حملات گسترده ای را برای تصرف ولسوالی پاتو ولایت دایکندی انجام دادند، اما موفق به سقوط این ولسوالی نشدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала