مسکو: روسیه آماده همکاری با آمریکا در مسئله افغانستان است

© Sputnik / Александр Натрускин /  مراجعه به بانک تصاویر ضمیر کابلوف
ضمیر کابلوف - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2021
عضو شوید
نماینده روسیه در امور افغانستان معتقد است که منافع روسیه و آمریکا در افغانستان مشترک است و این کشور آماده تعامل با آمریکا در مسائل افغانستان است.

به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابولوف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان گفت: ازآنجا که منافع روسیه و ایالات به حل و فصل اوضاع در افغانستان مرتبط است، بنابراین مسکو آماده است تا تعامل سازنده با واشنگتن در مورد این موضوع را ادامه دهد.

روسان و امریکایان به همدیگر، نسبت آنچه که آنها فکر میکنند، شباهت زیاد دارند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.02.2021
سفیر افغانستان: روسیه و آمریکا؛ برای دستیابی به صلح افغانستان باید اختلافات را کنار بگذارند

وی می‌‌گوید: «آنها "ایالات متحده" باید  در مسایل افغانستان سازنده عمل کنند ، زیرا در بن بست به سر می برند و باید به نوعی خود را در این شرایط توجیه کند. من صادقانه می‌گویم ما واقع بینانه و عمل‌گرایانه اقدام می‌کنیم .  ما باید در دراز مدت مسائل مربوط به منافع ملی خود (منافع امنیتی روسیه) را حل کنیم».

کابلوف افزود: «آمریکایی ها از این نظر شرکای مهمی برای ما هستند. این تقریباً تنها زمینه ای است که ما با آمریکایی ها به طور موثر کار می کنیم. حداقل ما این را می خواهیم و می دانیم که ما این کار  را در جهت منافع خود و متحدان خود انجام می دهیم. و از سوی دیگر روشن است که این همه با منافع ایالات متحده  نیز مطابقت دارد و ما آماده هرگونه گفتگو دراین زمینه هستیم».

وی خاطرنشان کرد که قصد دارد در کنفرانس بین المللی تاشکند که به زودی تحت عنوان "آسیای مرکزی و جنوبی: اتصال منطقه ای، چالش ها و فرصت ها" برگزار می‌گردد،شرکت کند.

 دراین کنفرانس قرار است ، زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا برای افغانستان نیز شرکت نماید.

گفتنی است  نشست بین‌المللی «آسیای مرکزی و جنوبی: اتصال منطقه‌ای، چالش ها و فرصت ها» در تاریخ 15 و 16 جولای سال جاری میلادی در شهر «تاشکند» برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این نشست تحکیم روابط نزدیک تاریخی و دوستی، اعتماد و حسن همجواری با کشورهای آسیای مرکزی و جنوبی برای منافع تمام مردم و کشورهای هر دو منطقه است.

شرکت کنندگان در این نشست امکان پیشبرد پیشنهادات مبنی بر گسترش همکاری های اقتصادی و بازرگانی، حمل و نقلی – ارتباطاتی و فرهنگی در تقویت به هم پیوستگی منطقه ای را بررسی می کنند. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала