هشدار کوبا از احتمال مداخله نظامی آمریکا در آن کشور

© AP Photo / Eliana Aponteهشدار هاوانا درباره احتمال مداخله نظامی واشنگتن در کوبا
هشدار هاوانا درباره احتمال مداخله نظامی واشنگتن در کوبا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.07.2021
عضو شوید
همزمان با ادامه مداخلات کشور‌های غربی در قبال اعتراض‌های اخیر کوبا، وزیر خارجه این کشور درباره هموار شدن زمینه برای مداخله نظامی واشنگتن در کوبا هشدار داد.

به گزارش اسپوتنیک، برونو رودریگز،  وزیر امور خارجه کوبا ضمن هشدار درباره دخالت نظامی آمریکا در کشورش گفت برخی درخواست‌ها برای «مداخله انسان دوستانه» در این کشور به دنبال اعتراض‌های اخیر در کوبا، به معنای درخواست برای مداخله نظامی آمریکاست.

برونو رودریگز که پیشتر بر اختصاص بودجه دولت آمریکا برای براندازی دولت کوبا تاکید کرده بود، بار دیگر درباره انجام هرگونه اقدام نظامی واشنگتن در هاوانا هشدار داد.

این مقام ارشد کوبایی با اشاره به درخواست‌های برخی چهره‌های شناخته شده در شبکه‌های اجتماعی برای «مداخله انسان‌دوستانه در کوبا» گفت این مساله می تواند باعث هموار کردن مسیر برای مداخله نظامی آمریکا شود.

طی روز‌های اخیر اعتراض‌های گسترده‌ای در چند شهر کوبا از جمله «هاوانا» پایتخت این کشور علیه سیاست‌های دولت برگزار شد و معترضان به وضعیت معیشتی خود اعتراض کردند. در مقابل حامیان دولت نیز در چند شهر کوبا تجمع کردند.

همزمان با این تحولات، مقام‌های ارشد آمریکایی از قبیل «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور با دخالت در امور داخلی کوبا بر حمایت واشنگتن از «معترضان» تاکید کرده‌اند. این دخالت‌ها در شرایطی انجام شده که واشنگتن به رغم مخالفت‌های شدید جهانی از چند دهه قبل به انواع تحریم‌ها و محاصره اقتصادی کوبا دست زده است.

مقام‌های کوبا در روز‌های اخیر با رد مواضع مداخله‌جویانه و مزورانه آمریکا درباره اعتراض‌ها در کوبا به وضعیت معیشتی اعلام کردند، واشنگتن با ادامه تحریم‌های همه جانبه علیه کوبا عامل اصلی وضعیت بد اقتصادی کوباست.

دولت‌های جمهوری‌خواه و دموکرات در آمریکا برای از پای در آوردن کوبا بعد از انقلاب این کشور به رهبری فیدل کاسترو، انواع تحریم‌ها و محاصره کوبا را در پیش گرفتند و این اقدامات هنوز هم ادامه دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала